Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 20 mars 2012

snart på väg hem igen...

Två veckor går väldigt fort faktiskt. Nu skiner solen igen efter en kall och blåsig dag i Denver. Jag och Kathy var på en förskola på morgonen för att göra studie besök. Inte för att jag på något vis längtar hem men jag är i varje fall glad att jag kommer hem till mina kollegor och min barngrupp och min barnsyn...Till ytan var det väldigt likt men alla rum är videoövervakade och alla barn genomgår individuella tester flera gånger per termin för att man ska veta att det lärt sig rätt saker ( som ska läras på rätt klockslag med frk Frökens sätt att se på saken) Inte imponerad alls...





Mer imponerad över staden Denver som trots att den var kall och blåsig bjöd på en trevlig dag. Vi hamnade tillslut på en pub för middag och Bingo! Till middag åt jag friterad ost och friterade kyckling fingrar och fick naturligtvis mag knip. Only in America.


Den här morgonen var betydligt trevligare ur matsynpunkt. Brunch med familjen Peer på IHOP. Familjen ville säga hejdå och Farfar Wayne bjöd på pannkakor....Vad jag älskar amerikanska pannkakor med lönnsirap! Och vad jag gillar Cias nya familj....man känner sig verkligen väl omhändertagen.


Mitt under lunchen inser jag att jag inte bara ska åka hem härifrån i morgon kväll. Jag har först en helvetes resa hem till sverige med 6.5 timmars väntan i frankfurt (vad gör man på en flygplats i nästan sju timmar när bagaget är fullpackat och man är grymt trött?) Sen ska jag också börja jobba igen på måndag. Och så kom jag på att jag visst läser två kurser den här våren också och att semestern definitivt är slut...Och så det sista då, Morfars begravnning. Den har jag nästan lyckats hålla ifrån mig under semestern. Skit också...man kanske bara skulle skita i att åka hem, köpa sig en dude ranch i bergen och importera över familjen och alla djuren? Och hitta en trevlig liten amerikan till mamsen också så kunde vi starta en ny liten svenskstad?

Packningen har annars gått över förväntan. Det finns exakt 20 kg i stora resväskan och 85 dollar kvar i kontanter...kanske att man skulle åka och köpa sig ett par jeans innan man är klar? Cia får ta hem min skinnjacka och lite poptarts som inte får plats i väskan och eftersom hon kommer redan om en liten vecka kan jag kosta på mig att handla lite till om jag vill. Jag tror jag ska sätta mig på altanen och dricka en pinkgrape lemonade i solen och försöka glömma att jag måste börja tänka på jobbet snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar