Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 24 mars 2012

svensk vår!

I morse ställde jag faktiskt klockan och var ur sängen klockan nio! Jag var lite trött ska jag erkänna men detr gick över efter kaffet. Ingen jetlag alls, vilket uppskattas av framför allt MIG. kanske även familjen är nöjd. Sonen är inte helt nöjd med sin mor som kommer hem och kräver att han ska vara hemma och äta middag med familjen istället för att hänga med flickvännen, som förövrigt är mer än välkommen hit om det så skulle vara...Jäkla tonårskillar. Man skulle lägga dem över knät, nej just det han är så lång att det inte går...det får bli straff arbete i trädgården:)

VÅRSTÄDNING I STALLET


En underbar dag i stallet blev det i solskenet. Riktigt skönt att mocka och plocka. Vi vårstädade Ponnyn så gott det gick...en stor hög med päls och ändå är han fortfarande full med hår...

Vi tog fram bommar så Nattis körde lite travbommar och markarbete. Vi försökte få Fabbe att travhoppa med hjälp av bommar och ett kryss men varför skulle man hoppa över det där låga när det bara är att trava på? Jag fick också sitta upp för att ta ett par små språng i galopp. Väldigt fin i formen idag och väldigt svettig under sadeln.



Vi skrittade av ute i skogen och tog lite kort för jag lovade Farfar Wayne att genast ta massa kort på vår Ponny med western tyglarna vi köpte på Brighton sadlery. Jag snodde med makens hatt också och eftersom Fabian är så underbart snäll vågade jag mig på risken att posera utan väst och hjälm...riktigt fina bilder blev det som ni ser...

Jag tackade ja till att fortsätta hyra Fabian nästa säsong. Kontraktet kommer i veckan. Jag skickade med ett collage så han skulle se hur han har det och säga att vi gärna behåller manen eftersom han är så fin med den. Redan idag fick jag svar att det var roligt att se hur fin han var nu och att de skulle försöka hålla fingrarna i styr vad gäller manen i sommar:) Jag tror han är väldigt nöjd med hur han har det hos oss:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar