Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 11 maj 2012

Äntligen...

Fredag, hurra vad det är skönt. Dagen blev faktiskt perfekt i tajming om inte annat. Hovslagarn kom prick 10 och då var Fabbe torr och borstad. Täcket hade hållt honom torr där det var viktigt trots regnet i morse...jag pratade bara kort med Nina innan jag åkte hem. Hon vill gärna fortsätta sko nästa år så det var ju skönt att veta. När jag kom hem han jag precis sätta på kaffe och plovka fram lite god ost och macka till Karin kom. Vi invigde altanen i sommar blåst och njöt av att sitta under tak, som visserligen läcker som ett såll så efter nattens regnoväder var en av soffkuddarna förvandlad till liten insjö...det behöver vi göra något åt...

Precis när vi satt där och hade som trevligast var jag tvungen att åka till jobbet för att möte med min lilla projektgrupp. Det kommer bli jättebra på stängningsdagen och alla har verkligen skött sina uppgifter så himla bra. Chefen blir stolt över oss det är jag säker på. När mötet var slut skyndade jag mig direkt för att hämta Nattis på skolan och så upp till stallet för att hämta hästen lasta och åka på ridskola.

Det blev lite hajkontajkon i hagen idag och Fabbe blev lite stressad när han skulle ut och hästarna jagade runt . Nattis blev också med rätta lite stressad...fy vad jag hatar busiga ponnys. Men Fabbe skötte sig som vanligt.
jag börjar känna mig som en rutinerad ponnytransportör nu. Han är så lättlastad att man inte tror det är sant. väldigt ovant efter att ha haft massa galningar innan. Jag fick backa transporten med Fabian i för första gången vid stallet. När det inte blev helt rätt på första försöket lastade vi snabbt ur honom och så backade jag klart och det gick ju direkt så nästa gång ska jag ha lite mer is i magen, jag är bara rädd att han ska tycka att det är obekvämt och sluta gå på transporten...

Lektionen gick ju bra för Dottern. De red ut och både travade och galopperade. den enda som bockade var givetvis Fabbe som var väldigt pigg och låg på så Nattis hade svårt att hålla honom...Jag tyckte lektionen var mycket värre för mig för mig för jag gick ju bredvid...och joggade i gummistövlar för att komma i kapp. Det är tur att jag inte ska springa nåt varv i morgon...gud vad jag skulle behöva det för konditionen var ju helt tok kass!!!

Lastningen gick lika bra hem och idag stod han ännu lugnare på transporten när vi lastade av...Backningen gick ju bra den med men den andra transporten stod så grymt nära att jag hade skit svårt att fick parkera bakom...fast skam den som ger sig, vi var klara ganska snabbt ändå fast jag fick göra flera försök innan vi kom på plats.. Här är världens kortaste film, hade hoppats på galopp med Amy vågade inte galoppera förbi med alla busponnysar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar