Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 10 maj 2012

Regn regn regn

Sicket väder! Underbart...Jag sådde fröer i veckan och nu slipper jag vattna... Regn och 11 plusgrader blir lite lätt kvalmigt men jag är glad ändå...fortfarande utan anledning. Eller kanske inte helt. Jag fick tillbaka min artikel, väl godkänt med jättefin återkoppling. Det där självförtroendet är visst inte så bra som man tror, jag tyckte den var ganska banal själv men men kraven är ju olika här i världen och kravet på att dem ska hålla typ GP kvalitet kanske är högt ställt, man har ju trots allt inte 4 års journalist utbildning (tack och lov)

Jag har nu gett mig i kast med nästa uppgift som är ett radioprogram om pedagogisk dokumentation. Ska innehålla en intervju, musik, och ljudeffekter och vara mixad som ett riktigt radioprogram...för att bli godkänd ska det vara en väl avvägd blandning av underhållning och fakta och dessutom krav på en trevlig radioröst...hallå liksom hur fixar man en sån? Sen får man inte intervjua nån annan utan ska intervjua sig själv...ja det blir en utmaning, Nu har jag skrivit manus som är jätte bra...eller inte, vad ska man säga när man intervjuar sig själv... det här blir en utmaning som vanligt.

Jag fick en bra ide om hur jag ska göra filmuppgiften också. Jag filmar i iMovie och klipper ihop projekt delarna i moviemaker...det blir nog sket bra... eller inte vi får se.

Imorgon blir ännu en spännande dag med massor att göra. Först kommer hovis för sista skoningen innan det är sommarlov för hästandet. Karin kommer och fikar frukost på altanen och jag ska till jobbet för att stämma av med IT-gruppen innan vi ska lasta och ta med Fabbe till PRK. Det får bli en slapp kväll tror jag så man orkar plugga i helgen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar