Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 8 maj 2012

träningsvärk

Det började redan i söndags efter att ha fixat med baklämmen på transporten...det tar väldigt mycket på bakarmarna eller gäddhänget som man säger. Sen gick jag direkt hem och jobbade i trädgården med altanen. Igår hade vi stallet så då åkte jag först hem, lagade middag lite snabbt innan vi åkte upp för att mocka, bära och släpa. Dottern tog en barbacka tur medan jag jobbade...Olika lotter helt klart. Väl hemma var klockan bara åtta och det var riktigt härligt vårväder. Jag sådde morötter, rödbetor, mangold och ringblommor. Efter att ha krattat jordbäddarna...som sagt armar, rygg och bål...

Nattis och jag satt ute i vårt tält/paviljong och myste till tio innan vi gick och la oss. Idag var det fullt ös på jobbet. Först en vanlig arbetsdag, sen en utbildning i hjärt- och lungräddning. Amy frågade om jag ville rida lektion idag igen så direkt efter jobbet var det till att skynda sig upp och ta in Fabian. Vi hade ett helt lyriskt bra ridpass idag igen! Det börjar verkligen kännas som om vi kommer någonstans med ridningen nu. Han fattar vad jag vill och jag vågar lita på att jag gör rätt. Idag gick han i bra form det mesta och vi fick till och med igång både traven och galoppen...Själv fick jag använda magmusklerna så det blev mjölksyra i dem... Nu är det bara precis en månad kvar innan vi ska lämna tillbaka och för varje dag som går blir jag gladare över beslutet att hämta hem honom i augusti...Och om jag får rida tre dagar i veckan nästa år hoppas jag att det går lite fortare att få fason på honom då:)

Nu sitter jag efter en kopp te på altanen med terassvärmare och filtar och har träningsvärk...det ska bli skönt att sträcka ut sig en stund:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar