Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 27 juni 2012

och igen och igen....

Komma igen alltså. Sammanbrottet över för tillfället och gränsen flyttad ett par centimeter framåt. Det är bara två hela dagar att jobba och en planeringsförmiddag i morgon. Sen startar jag med två dagars ridning på Kinnekulle med förhoppningsvis perfekt temperatur och sällskap. Om man inte kommer i balans av det finns det inget att göra åt saken... Det känns väldigt mycket som om årets semester är mer välbehövlig än någonsin.

Har jag föresten sagt att jag inte ska plugga på ett tag? Det känns just nu som om det var den meningslösaste  ansträngning jag gjort. Tror inte ens att det ger något utslag i lönekuvertet att man studerar vidare.

Men i Augusti kommer livet att fungera hjälpligt utan att jag behövde förlora några pengar på det. Schemat gick till slut i hop och jag kan rida måndag morgon och onsdag eftermiddag. Det är en god sak.

Idag körde jag direkt in till stan och åt middag med Mor, Cia, Brad och Kish på Thai moon vid haga kyrkan. Väldigt god rätt ( #20) och två öl innan jag körde hem Mor till Lerum. Jo det går att dricka öl och köra bil även om det känns väldigt märkligt. Men den alkoholfria ölen är faktiskt riktigt god;)

Det gäller att ta tillvara på det goda i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar