Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 21 augusti 2012

inte riktigt rutin

Sonen har fått en ny MAC AIR...vi måste leka lite:)
Nej helt går det inte på rutin ännu. Jag är ganska missnöjd med att inte ha varit i stallet på två dagar. Nattis är mer nöjd för idag var hon med Thea i stallet igen. Jag var på jobbet igen...det värsta är att det känns som om man aldrig varit därifrån redan, fast inte på ett dåligt sätt. Mina kollegor verkar infria alla förhoppningar att det ska bli ett trevligt halvår. Jag kommer ha lite svårt att få till allt med IT kursen på torsdagar. Det finns en hel del jag skulle behöva få gjort idag men det tänker jag inte göra för det har aldrig blivit så att jag hunnit ta ut den tiden efter.
I år ska jag få göra ett ALP uppdrag igen för första gången på två år. Det är korta oregelbundna gästspel faktiskt men jag ser grymt mycket fram emot detta. Så glad att det blev beviljat av alla chefer!

Imorgon ska jag på en spännande kurs på Ullevi så min tidiga stalldag går till detta i morgon. Om vädret är fint kanske man kan ta en sen tur till stallet i morgon kväll. annars får Nattis rida då med. Det är inte rättvist!

Imorgon är en tråkig dag på många sätt. Svärmor åker hem till USA igen och Lovisa åker tillbaka till Shanghai. Jag har redan börjat sakna henne fast hon inte åker förrän två i morgon. Tio månader är ingenting om man håller sig väldigt sysselsatt så det blir till att hänga i stallet,  fast inte i morgon då...en annan dag.


Jag är ganska nöjd med mina nya glasögon, de ser bra ut och jag ser bra ut ur dem...det enda som hamna på minus är att de glider ner på näsan när det är varmt ute. Jag har aldrig haft plastbågar förr så det är ett nytt fenomen.
Kanske är det så att man får gå och justera dem lite så de sitter kvar? Jag känner mig i vart fall ganska snygg och lagom lärarsträng i dem. Fast barnen verkar inte tycka att jag ser så sträng ut, antingen är det positivt eller så får jag jobba lite på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar