Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 20 augusti 2012

måndag

Nu har man börjat jobba sitt riktiga schema och skulle då ägna morgonen i stallet. Igår övertalades jag dock att avstå min ridning idag till förmån från dottern som sa att hon ville vara ensam med sin nya stallkompis. Sen på morgonen började det åska och hagla något otroligt och Dottern blev lite vit i ansiktet.- jo mamma jag ljög om att hon skulle komma för jag ville vara ensam och hon kunde inte...fast nu åskar det ju...

Som tur var hittade hon en annan kompis som ville följa med för vid det laget var klockan tio och jag var nyduschad och inställd på att göra lite ärenden innan jobbet. Så jag körde upp henne till stallet och tittade på medan hon hämtade Fabbe i hagen. Eftersom alla hästar är nya för varandra kan det ju uppstå en och annan intressekonflikt. Allt gick bra och jag åkte och hämtade ett paket med en ny transportskylt och vinterbroddar (det gäller att vara ute i god tid). Sen hade jag tid hos optikern för att kolla att linserna satt bra, det gjorde de och dessutom hämta ut mina nya ursnygga glasögon:)

På jobbet var det massa goa ungar att lära känna. De små är bara helsöta! Som små sockerbitar...Jag jobbar visst bara två timmar i barngrupp för sen var det planering och APT. Tror vi var lite väl trötta och flamsiga i dag men det får vi ta igen nästa gång:)

Imorgon blir det jobb på riktigt hela långa dagen, hoppas jag är lite piggare då och har lite mindre ont i nacken:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar