Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 15 september 2012

den andra...

Håller tummarna för Merlin
Kaninen mår väldigt bra igen. Hoppar runt som en, tja kanin, i gräset. Vi misstänker att hon slutade äta för att det var mördarsnigelslem i matskålen (undrar om det ordet står med i uppslagsverken?) Jag tvångsmatade henne med vatten och det verkade göra susen för nu äter hon igen. När man precis klarat den ena så är det den andra. Nu är det Merlins tur att vara dålig och det är inte bra...Han verkar inte kunna kissa så Karl körde honom akut till veterinären nu. Eftersom han faktiskt är minst 14 år gammal så kanske det inte är så konstigt om kisseriet strular. Det som gör mig mest orolig är att han faktiskt har ett blåsljud på hjärtat så det är inte säkert att det går att söva om det skulle vara njurstenar eller något annat. Min första kisse Jeanie hade njursten och åt specialkost hela livet...hon blev nu bara 9 men det var inte njurarna utan motorvägen för henne...Hjälp oss att hålla tummarna för att vi slipper ta bort honom...

Morgonen var i varje fall väldigt bra. Jag vaknade faktiskt av mig själv redan klockan sju första gången. Det där att jag somnade igår gjorde ingenting för jag somnade snabbt på kvällen och vaknade utvilad. Skönt.  Jag åkte tidigt till stallet och Fabian verkar trivas bättre än någonsin och varje ridpass känns bättre än det tidigare. Idag var han väldigt framåt och gick i riktigt bra och lösgjord form hela passet. Han tuggade till och med på bettet så det skummade! Det är väldigt skönt att han inte blir störd av att det blåser utan att vi faktiskt kan jobba i alla väder.

Sen var jag med mamma och köpte julklappar till Cia och Brad som mamma kan ta med över. Sen kom jag på att jag skulle vilja skicka med något till hennes svärisar och farfar såklart...hoppas jag hinner kolla efter något innan Mamsen åker på fredag annars får jag väl skicka något lätt med posten senare...

Just nu är det väldigt svårt att tänka på något annat än Kisse. De är som barn de små djuren, vad orolig man blir....

1 kommentar:

  1. Nämen NEJ!!!!!!!!!!!!! MERLIN :( Hur har det gått?? Keep me posted!!! Jag håller alla tummar här borta, klar han är som ett barn för er!!!

    Puss o Kram

    SvaraRadera