Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 9 september 2012

sicken brud!

Eftersom man får stå oemotsagd på sin blogg tänker jag passa på att skryta. Satans sicken brud man är ändå! I dag hade vi stallet så först var det ett styrkepass uppe höbordet i hagen med fem hungriga Ponnys som gjorde sitt bästa för att äta upp allt hösilage jag fick loss från balen. (den ligger i ett stort nät som man får ta loss och sen dra över igen vilket inte gör det hela lättare...) Nästan att jag drog på mig ett ryggskott där men då skickad jag upp flickorna så de fick ta de sista sju kilona...

På PRK igen

Fabian Piccolina och Bleak


Där efter åkte vi till PRK med Piccolina och Fabian. Piccolina  testade lite vid lastningen men gick snällt på när vi visade en lina. Sen tillbaka backa runt, på med ponny nummer två och i väg igen. Fabian gick på hyfsat snällt men rörde sig jättemycket inne i transporten så det slängde i ratten. Väl på Partille träffade vi en flicka till så det blev tre ryttare och en mor som promenerade bredvid. Fabian gick först och visade hur fantastiskt trygg och fin en ponny ska vara. Picco skötte sig men den sista ponnyn var både het och svår. Jag fick ta den i grimskaft på väg tillbaka för efter att de travat en hel del och galopperat lite studsade hon mest runt. En sån tur att du tog med grimskaft sa tjejen...Jo man har ju varit med förr tänkte jag...

Vi njöt verkligen av promenaden som är fem kilometer exakt faktiskt, det berättade min runkeeper för mig. Fabbe var pigg och glad och det var lika lätt att lasta och åka hem. Jag tyckte det var dags att utmana mig själv lite nu när jag börjar få lite kläm på backningen. Jag vågade backa runt hörnet med ponnysarna i! Det ni...och dessutom kom jag rätt alla gånger och parkerade transporten exakt på mina stoppstenar:) Kände mig riktigt grym då. Och ingen stod och tittade tyvärr när det äntligen bara funkar.

För att bara vara ännu grymmare passade jag på att skruva loss bakljuset och fixa min blinkers också för den hade slutat fungera igen. Tur jag tittade på hur killarna på WIDA fixade den... Ska du göra det själv fick jag frågan av en mamma ...joviss man kan ju försöka svarade jag och kände mig som om det redan satt lite svarta oljemärken på kinden efter att ha mekat i hela livat...(självklart var mitt långa blonda hår uppsatt och svepte rent och vackert i vinden som värsta cocacola reklamen...eller inte).

Nu är jag väldigt trött i kroppen och ska sl'änga i hop lite middag innan det är dags att åka till stallet för att ta in hästarna i kväll. Grymt skön och höstig söndag...Nu är jag laddad för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar