Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 10 september 2012

världens bästa måndag morgon

Jo så är det! Idag var det världens absolut bästa måndag morgon. Plötsligt känns sena måndagar som en gåva och inte ett ok. Tog sovmorgon och gick upp klockan åtta. Efter en snabb frukost åkte jag till stallet (igen). Fabian var mysig och jag borstade lite snabbt innan vi tog ett fantastiskt dressyrpass i paddocken. Jag såg Linda på sin Häst när jag körde förbi partillepaddocken så när jag säger fantastiskt så menar jag fantastiskt på Fabbe nivå och inte riktig dressyr nivå...Det där med rytm är inte riktigt vår grej ännu.

Men solen sken in mellan träden, fåglarna kvittrade och det var alldeles stilla. Dessutom var Fabian mer än villig att jobba och blev riktigt lösgjord och fin i formen. Inget bråk idag. Red en timme och det känns i magmusklerna. Efter att ha ägnat hela helgen åt stallarbete kändes det lite skönt att faktiskt få rida också och inte bara serva dottern;)

Jag kom hem i god tid för att fixa till en tonfisksallad och äta den i lugn och ro. Nu är det alldeles snart dags att åka till jobbet för två timmars barngruppsarbete innan det blir enskild planering och arbetslagsplanering och dessutom en föreläsning fram till nio i kväll. Så det var helt rätt dag att börja så här lugnt och avslappnat. Känner mig lycklig i själen. Tack och lov att man har häst:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar