Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 26 oktober 2012

nu blev det natten!

Strömmen gick igår klockan ett på dan ungefär och kom tillbaka tre i natt. Jag stod och höll kurs när det hände men kommunhuset har ju egen reserv agregator eller vad det heter så vi förstod inte riktigt vidden av avbrottet. Den insikten kom nån gång när jag mockade sju boxar i falnande solljus och ficklampssken...Hur illa det var slog mig när jag insåg att  vattnet till stallet pumpas upp ur egen brunn= inget vatten till sju törstiga hästar. Som tur kom Britt hem och vi hjälptes åt att hiva upp på bonne sätt direkt ur brunnen och bar. Hästar dricker en hel del, om ni undrar.

Nattis trodde att jordens undergång var nära. När vi först fick strömavbrott och sen alla telefoner la av, det började hagla var det inta att man undrade... sen så tog stormen i och blåste alla löv av träden samtidigt så vi stod i ett lövfall innan den växlade över till snö som i en Dickens klassiker och det började att åska! På fullt allvar, allt inom loppet av 30 minuter...innan det blev mörkt han solen skina en stund också.

Ridningen gick bra för Nattis dock. Hon fick hoppat en hel del och Fabbe blev så taggad att han både bockade och drog en kortsida:) Vi tog in hästarna innan det blev mörkt så de kom in tidigt, redan klockan sex. Efter stallet var det otroligt skönt att åka hem till mamma och få duscha och äta en förstaklassig middag som hon slängde ihop för vår skull! Gulle dig som man säger, det gjorde dagen uthärdlig för om jag hade behövt lägga mig i svettig hästdoft utan mat hade jag inte varit glad.

Idag var det varmt och skönt i huset igen. Alla lampor var släckta och larmet avstängt så vi slapp vakna till kaos mitt i natten när elen kom tillbaka. Dessutom startade pannan av sig självt så jag hade varmvatten i morse.

 Jobbet var väldigt kul. Första dagen i barngrupp på tre veckor och barnen var jätte glada att jag var tillbaka. Massor och massor av kramar och knäsittande så det var lugnt och skönt. Ändå känner jag mig helt urtrött.

Nu ska jag åka hem och äta middag hos Miriam. Det blir en kort sväng för Nattis blir ensam och efter gårdagens katastrof känsla är hon inte alltför sugen på det. Jag får ta bilen och vara lite hälsosam helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar