Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 22 oktober 2012

Solskensdag

Härligt att vakna och det inte smattrar på rutan! Härligt att vakna hyfsat utvilad och utan huvudvärk...man har ju lite perspektiv efter helgen;)

Det var första stallmorgonen på flera veckor och jag njöt av vädret och att sanden i paddocken var fast och inte kvickandsaktig. Jag la fram lite bommar på volten idag och tyckte allt att det gick riktigt ok efter en stund. Det var en älgko som blev på körd vid busshållplatsen bredvid stallet bara en halvtimme innan jag kom. Två små kalvar irrade runt så jag var lite orolig för att de skulle dyka upp när jag red men det gjorde de inte. Lugnaste passet på länge.

Jag blev stående ett tag och tittade på när hästarna galopperade runt i hagen. Hej vilket liv. Fast inte Fabbe han bara äter...

Sen var det snabb lunch innan jag och chefen träffades för att fila ihop vår redovisning till i morgon. Jag är ganska nöjd men skulle kunna fila ytterligare några timmar så klart som vanligt. Jag  var tvungen att åka förbi jobbet på vägen hem och det kändes lite märkligt att komma in efter två veckor. På fredag först är jag tillbaka i verksamheten. Jag har jobbat minst 12 timmar över och ändå känner jag mig som om det varit semester och inte jobb jag varit i väg på...

När jag väl kom hem insåg jag att jag glömt planera för middag! Men som tur är växer det fortfarande lite i trädgården så jag kunde servera grönsaksoppa med linser. Tur barnen gillar soppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar