Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 23 oktober 2012

Redovisningsdag

Kursen "förskoleutveckling och ledarskap i en digital tidsålder" är avslutad och ännu ett diplom att hänga på väggen i handen. Nu hänger jag inte mina diplom på väggen längre då alltför många av mina utbildningar har varit diplomutbildningar. Nackdelen med dessa är att väggen snabbt blir full av blåvita diplom (varför är majoriteten av alla diplom blåvita?) och man framstår snart som en amerikansk liten professor av något slag...man behöver helt klart investera i lädersoffor i oxblodsrött och små konjaksglas för att stilen ska kännas äkta...

Vår presentation kändes riktigt bra även om vi fick en liten härligt provocerande kommenter av självaste Troed Troedsson som tyckte att vi (jag ) inte borde uttrycka mig ursäktande kring IKT. Jag sa (och säger nog ofta) att verktygen ska finnas med som en självklarhet i verksamheten för att i nästa andetag säga att de inte är ett självändamål att de finns där. Fast det är det enligt Troed. Vi säger ju inte samma sak om barns språk, att vi lär barn språk för att de ska kunna prata om sin semester när de är vuxna, det är ju en självklarhet, varför är inte IKT en självklarhet på samma sätt? (Han viskade senare att vår presentation var mycket bra vid ett par tillfällen så det var nog inte menat som annat än en tankeställare, hoppas jag...)
http://paradigmmaklarna.com/?p=101
om ni blir nyfikna på vem han är...

Utöver att vi själva presenterade vår utvecklingsplan och vision lyssnade vi på flera intressanta presentationer från Kungsbacka. Riktigt god lunch och massa fika ingick också och sen en föreläsning om ledarskap av ovanstående Troed...

Väldigt trött och nöjd med dagen och samarbetet med chefen i går och idag, känns roligt att jobba då.

I morgon ska vi på återkopplingsmöte med ALP så nu ska jag genast ställa om och fundera lite på vad jag ska göra då och förbereda mig lite. På torsdag återgår livet till det normala vilket ska bli både skönt och lite sorgligt...

Jag behöver fixa lite mat till oss men eftersom jag har ätit typ hela dagen är jag inte hungrig och barnen är som vanligt inte hemma...Utan maken i huset är det svårt att motivera sig till stordåd i köket. Även om grönsakssoppa är super gott. Idag tror jag att jag lagar en köttfärsgryta med resterna av kylskåpets alla grönsaker. Den får vi äta i ett par dar innan jag tids nog måste gå till MATAFFÄREN igen. Hoppas vi kan hålla ut till i helgen för jag har inte lust att göra det efter jobbet. Inte innan heller, eller i ärlighetens namn alls...men jag har massor av omogna tomater. Kan man leva på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar