Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 21 oktober 2012

söndagssjuka...

Det är inte så ofta det händer att man vaknar med en klassisk söndagssjuka. Men att pimpla whisky till klockan tre på natten har sitt pris. Jag och Dottern var hembjudna på middag till hennes kompis familj. Vi tog för ovanlighetens skull bussen för ett glas vin till maten skulle vi ha, vi vuxna alltså...god mat gott vin god fördrink och som sagt några cl på sentimmarna innebar att bussen hem inte kändes alls lockande. Sov alltså över på en soffa och vaknade med huvudvärk och en lätt skakning i handen. Hoppsan, det var det värt!

Jag red lektion i fredags för Amy och vi fortsatte med sitsträning i regnet. Det är så tråkigt med regnet att jag håller på att bli tokig! Men det gick ju riktigt bra ändå och Fabian var jättefin. Sen var jag ju väldigt trött i kroppen och Nattis och jag hade en underbart mysig kväll hemma. Jag skulle gått ut och ätit med mina gamla kollegor men  den här förkylningen som inte vill bryta ut eller läka ut gjorde mig bara trött och ovillig att vara hemifrån. Vi hyrde Dark Shadows köpte pizza och åt massor av chips: Filmen var verkligen en höjdare! Sen somnade jag typ vid halv tio så det var väl säkert ett bra val att stanna hemma.

I går åkte vi till PartilleRK och red ut igen. Jag promenerar barnen rider. Vi hade sällskap av Camilla på promenaden så det var riktigt,riktigt trevligt. Det regnade en hel del så igen var jag helt genom blöt och kall när jag kom hem. Kanske är det därför jag mår lite små sjukt hela tiden?

Nu skiner solen och det är ganska skönt och varmt men jag ligger under en värmefilt och tycker lite synd om mig själv. Jag borde gå upp och städa lite och kanske gå ut i trädgården. Jag borde ännu mer förbereda mig inför en redovisning på tisdag men jag är bara jättetrött!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar