Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 22 januari 2013

Jobbsjuk, sjukjobbar...

Ja det där som man säger att man inte ska göra men så ser man att kollegorna trotts allt vill att man ska komma så biter man ihop och hoppas att man inte smittar. Ingen feber betyder jobb...så tänker jag och går till jobbet. Igår hade vi stängningsdag vilket inte innebär att man får ledigt utan att man jobbar dubbelt så mycket. Fördelen med att hela partille har samma dag är ju till exempel att dottern också är ledig och alltså kan åka till stallet och rida. Det är bra för annars hade det varit än jobbigare att få ihop det hela.

Dagen började med en jättebra föreläsning om barns inflytande av Elisabeth Arnér. Jag har hört henne förut med blev lika inspirerad igen! Jag insåg också att dagens arbete inte alls påminner om det arbete jag en gång utbildade mig för. Så mycket som har blivit bättre men också en del som blivit sämre. Nu med läroplan och reviderad läroplan är kraven otroligt mycket större (tänk att det inte fanns en läroplan för förskolan när jag började arbeta!) nu ska man hinna så himla mycket mer på dagarna, med pedagogisk dokumentation och barns lärande hela tiden i tanken. Fler barn i grupperna och förre personal för vare år som går...jag insåg när jag satt där och lyssnade att det där som jag alltid tyckte mig vara så bra på, att samtala med barn om livets viktiga frågor inte längre hinns med!

Idag försökte jag alltså ta ikapp det och eftersom pluttra verkar vara på uppdatering gjorde jag inte en enda dokumentation. Däremot satt jag i en soffa och pratade och lyssnade och lyssnade. Det kändes nästan som det ska!

Trots att huvudet värker och jag ligger under en filt och smuttar på en flu&cough känner jag mig riktigt upplagd för att gå och jobba i morgon med. BORT BASILL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar