Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 20 januari 2013

Förkylt också

Vaknade med halsont såklart, det kunde jag listat ut. Fick alltså äntligen användning för mina day flu&cough. Gott gott gott...citron smak, hett och starkt...sen swisch alla symptom borta innan koppen är uppdrucken.

Vi hade helgen vilket numer innebär att vi ska sopa logen och rännet, städa sadelkammare och fikarummet. Dessutom piska lite mattor och ta bort lera mellan hage och stall, vilket inte är något man behöver tänka på när det är minus och snö ute. Tack och lov för det. Nattis och Ronja skrittade ut så jag fick en långsam promenad på en timme. Rakt fram inga problem men så fort det börjar luta uppåt var jag tvungen att stanna och vila...annars gick det ju ganska bra. Tillbaka till stallet var jag tvungen att dricka lite varma koppen och när jag kom ut hade Nattis redan sopat klart! Det var väldigt skönt.

Men inte lika skönt som att komma hem och lägga sig på soffan när jag kom hem. Nästa lördag ska jag på poesikväll så just nu håller jag på att lusläsa alla mina diktsamlingar (sex styck faktiskt)

Jag somnade ganska snart och sov i flera timmar så nu är jag ju ganska pigg och väntar på ponnyakuten och Nattis nybakade cupcakes... Hoppas en night flue ställer allt till rätta till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar