Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 29 april 2013

Äntligen ny vecka!

Förra veckan var så rolig att hälften hade varit nog. Jag handlade upp mer pengar än jag hade och både åt och satt alldeles för stilla hela dagarna. Förutom när jag sprang runt då. Jag räknar upp mina inköp igår och lyckades då alldeles förtränga att jag dessutom köpt en väska från HV polo för "bara" 250kr. Hur kunde jag glömma det? Och hur tänkte jag när jag köpte den? Åh här är en ny väska i precis rätt storlek för att stoppa ner allt jag behöver för att resa! Nej så tänkte jag nog inte...inte heller att "oj en väska det har jag ju alldeles för lite av...för i min garderob ligger ju inte redan massor av väskor som är så snygga men aldrig använder." Absolut inte tillsammans med massor av remsandaler med blingbling på...inte alls. Såna inköp gör aldrig jag. Nej min väska är absolut nödvändig, därför ligger den kvar i plastförpackningen och jag har glömt bort att jag köpte den, helt naturligt...

Idag provade jag i varje fall mitt andra schabrak, det med en liten avtagbar väska, och det satt verkligen bra. Tur det för jag har inte riktigt mental kraft att hantera fler misslyckade inköp...jag och Karin hade tur. Vi skrittade i från stallet strax efter halv tio i storm och kom hem precis innan regnet kom. Vi klättrade lite i backarna och kom hela vägen till kåsjön och tillbaka. Hästarna var inte jättepigga på att gå idag och var lite tittigare än vanligt. En fågel flög upp och skrämde dem till ett litet hopp.😃

Läste på Facebook idag om en tragisk olycka i går. En kvinna som ridit ut ensam och råkat ut för något. Hästen kom hem själv och kvinnan hittades död i skogen. Jag undviker verkligen att rida ut ensam men ibland kanske man måste...jag ska bli bättre på att planera så det inte händer ofta för min, hästen och min familjs skull. Säkerheten går först. Och så är jag glad att min Fabian faktiskt är trygg och stabil så man inte behöver vara alltför orolig.

På jobbet blev det bara samtal hela dagen. Först planering sen barnintervjuer och tillslut föräldrasamtal...när jag väl kom till mamma var jag så trött. Och inte gick det att beställa idag heller så vi ringde och pratade med bolaget, icelandic Air. Inte kunde de prata engelska så vi fick skicka ett mail. Medan vi väntade gjorde vi en sökning på expedia och hittade en bättre och billigare resa så vi beställde den istället. Det visade sig att mailet till det första bolaget inte ens gått fram så vi tog det som ett tecken från universum. Det var inte meningen att vi skulle flyga icelandic utan Lufthansa! Nu är biljetterna i alla fall bokade så till jul åker vi till USA för att fira jul! Hurra!!!

1 kommentar: