Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 3 maj 2013

Fredag?

Eller. Visst är det fredag? Jag hoppas det för i morgon tänker jag sova till i varje fall nio. Så om det inte är fredag kommer det att bli jobbigt att förklara på jobbet. Fast med tanke på att vi lyckades skrapa ihop 12 barn idag så måste det ha varit fredag.

Man jobbade på som vanligt och försökte göra dagen intressant för alla inblandade. Speciellt för sig själv. Underbart väder idag igen så vi var ute det mesta och när jag väl kom hem var jag inte sugen på att gå in heller. Jag ägnade någon timme år att ligga i soffan på altanen och fundera på att göra något av livet. Sen tog jag mig i kragen och gick ut och krattade upp lite växtdelar och försöka fixa till lite i trädgården.

Efter en timme var jag trött och tappade intresset. Jag såg en ny granne i trädgården och fick ju ta mig i kragen och gå och hälsa...man kan ju inte låtsas att man inte ser dem i evighet. Så i fem minuter stod jag alltså och småpratade med en total främling och försökte vara trevlig utan att egentligen något alls.. Tex ja ha hur många barn har ni då och har du nån partner eller så? Varför kan jag inte vara normal och fråga om han har tjej? Nejdå man ska ju inte förutsätta hetronormen utan ställa öppna frågor. Inte för att han alls såg ut att ha något annat än en väldigt hetronormativ livsstil...hur man nu ser det. Jag önskar att det kunde flyttat in några transsexuella invandrare istället, då hade jag nog bara framstått som ganska normalt nyfiket intresserad...

Nu blev det i stället så där pinsamt efter en stund att ett hus långt ut landet hade varit bra även för grannen...nej nu måste jag tända grillen sa jag och hoppas att det ska dröja länge innan jag gör om den presentationen.

Det var skönt att avsluta dagen framför grillen med ett glas rödvin i solen. Oj vad tid det tog att grilla idag! Bästa matlagningen i världen. Det är fortfarande för kallt att äta ute så vi åt framför fredagsfilmen.

"Rise of The gardians" en barnfilm från dream works. Eller barnfilm...den var riktigt bra. Tänk dig en rysk tomte, en australiensk påskhare en stum John blund en tand fe som ser ut som en...ja fe? Sen slåss de tillsammans med Jack Frost som inte har någon motsvarighet i svenska mytologin egentligen. Eller är det någon som tror på gubben höst och gubben vinter? Jag undrar om den kan ha slått stort bland de svenska barnen? Vem de slogs med? Pitchblack eller Boogieman eller vad heter den skurken i Sverige? Monstret under sängen? Nåväl familjen gillade filmen mycket även om jag tror att man behöver vara vuxen för att förstå det roliga och tonåring för att inte bli rädd såkan jag rekommendera den. Fast det är klart, dagens barn är inte lätt skrämda men jag hade nog inte visat den för förskolebarnen det är ett som är säkert. Kanske från sju? Mardrömmarna var kusligt lika något läskigt från Harry Potter eller från sagan om ringen kanske, fast tecknat. Riktig kul film faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar