Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 5 maj 2013

Skön helg

Har hunnit en hel del den här helgen. Tex skrivit ett långt blogginlägg som precis försvann...jag kommer faktiskt inte alls skriva om allt en gång till så här kommer sammanfattningen.

Köpte hinderstöd, åt middag hos Anki och Mats, drack massa vin, åkte taxi( ooooh) sov för länge...

Idag, red varmt och svettigt, trägårderade, promenerade, trägårderade åt mat. Såg film. Slut

Filmen förtjänar dock att nämnas. "Stand up guys" med Al Pacino, Christoffer Walken och Alan Arkin. Bra skådespelare allihop. Jag såg att filmen fick ett medelbetyg bara men jag vill gärna ge den lite högre än så. En åldrig gangster (Pacino) kommer ut från finkan efter 28 år och möts av sin gamle brottskompanjon (Walken) De ägnar dagen och natten åt att försöka ta igen förspilld tid och njuta av friheten. Ganska snart förstår man att kompisens uppdrag är att mörda den nyss utkomna kompanjon på uppdrag av Bossen.

Mycket humor och värme och väldigt välspelat. Jag grät en skvätt vid mer än ett ställe och då tror jag inte att skådespelarna rört en ansiktsmuskel för att förmedla den känslan. Maken tyckte att den kunde varit snabbare i replikerna men jag gillade att den var långsam. Det passade bra för sammanhanget...och väldigt torr humor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar