Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 8 maj 2013

Och regn...

Våren doftar så gott! Och när regnet kommer sprids dofterna så man blir smått lyrisk. Idag var vi på Skolbesök med blivande skolbarn. Vi var på en skola som många barn jag tidigare haft går på så det blev lite av en kavalkad. Många glada rop och mer kramar än man förtjänar... Då spelar det ingen roll att regnet vräker ner över en kan jag säga. En pojke som borde gå i trean nu kom fram och pratade länge. Jag minns att vi satt vid samma bord, berättar han "och att vi bara pratade och pratade tills alla gått från bordet nästan varje dag för vi hade så mycket att prata om...det tyckte jag om" åter igen ett sånt där ögonblick som får en att inse varför just det här jobbet är det bästa på jorden. Jag träffade nog minst tio barn som kramades och bara ett som vägrade erkänna att vi någonsin setts förut ;) hehe, jag undrar vad han har att säga om sin gamla dagisfröken?

Direkt efter jobbet var det först utvecklingsamtal med Nattis (ser ok ut kanske till och med i matten så jag hoppas att våra surt förärvade pengar har gjort nytta med läraren) sen utvecklingsamtal för Jonte över telefon med ny klassföreståndare, nummer tre på ett år. (ser ok ut men en hel del som saknas för att det så bli betyg i alla ämnen)

Gissa om det var skönt att komma till stallet sen trots att regnet fortfarande vräkte ner? Jag red ut en kort sväng. Ensam fast det inta var länge sedan jag lovade mig själv att låta bli. Det gick ju bra som vanligt även om han är lite spändare när man är helt ensam än när man är fler....jag försökte öppna grinden in i paddocken och sen rida ut över eltråden men det var lögn...lite träning behövs innan trail blir aktuellt. Men man är nöjd,efter att ha varit ute även om det regnade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar