Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 6 maj 2013

Trädgårdsdags

Det är verkligen dags att försöka hinna ikapp nu! Eftersom våren dröjt så fasligt länge har jag inte heller känt mig stressad över att inte ha gjort det jag ska. Jag brukar ju vårbruka i början av april men nu blev det nästan början av maj. Jag har ju gjort en hel del men så mycket ogräs som sätter fart så här års är det omöjligt att hinna med. Och så måste ju en del av tiden gå åt att titta på mina grodyngel som redan simmar runt i dammen. Snacka om fina husdjur, men dammen ser ju sunkig ut med gamla växtdelar... Nåväl.

Idag han jag plantera om mina tomater första gången och sätta squash. Bönfrön ligger i vatten för att planteras i morgon. Jag satte potatis nu på kvällen och började sprida ut jordförbättring. I morgon ska jag gödsla...Allt skräp är borta förutom några högar som jag krattade ihop idag. Det krävs en hel del kroppsarbete men förhoppningsvis betyder det stark kropp i framtiden.

Jag var och red i morse också. Hade ju tänkt att Nattis ska få ge mig en hopplektionen innan sommaren så jag började finslipa lite på hoppsitsen. Eller finslipa, det var mer motorsåg om man säger så. Korta upp lädrena och försökte hitta balansen i stigbyglarna. Det ser så lätt ut när Dottern gör det men stackars ponny säger jag bara. Första halvtimmen travade jag över bommar och försökte rida lätt i olika takter. Sen försökte jag stå utan att hålla i tyglarna...tur ponnyn är van vid klumpiga nybörjare för jag damp tyvärr mer en en gång ner på ryggen. Det blev ganska korta pass och skritt emellan för mina stackars vader och lår var inte vana vid arbetet...och galopp kunde jag inte ens få honom att hålla när jag ställde mig upp! Det gick betydligt bättre på slutet tack och lov men nån hoppning kan hon glömma! Här måste tränas först det är ett som är säkert...

På lördag ska vi i väg på trailkurs tillsammans. Jag ska rida Fabian och Nattis ska få hyra en häst där. Tänker efter idag att om man rider västern behöver man inte stå i två punkt och anstränga sig...bara rida runt och vara snygg! Så här ser vi ut då...snyggt va!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar