Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 11 maj 2013

på trailkurs

I Säve var vi idag. Det var väldigt länge sedan jag körde den vägen och aldrig har jag kört den med släp. Det tog betydligt längre än jag beräknat, ganska exakt 45 minuter helt utan trafik. Vi var tidigt i stallet och allt flöt på som det skulle. Vi packade massor av extra mat till Fabian eftersom han skulle stå uppstallad där mellan ridpassen. Det är ganska exakt sju år sedan, räknade vi ut, jag var på kurs hos Jill för då hade hon precis flyttat till nya gården. Första gången jag var där är alltså åtta år sedan. Då börjar huvudet rulla, eller kanske tankarna. Har jag verkligen ridit i över åtta år? Och hur kommer det sig att vi inte blivit så mycket bättre redan...Va? 

Men idag fick vi beröm, både jag och Fabian. Nattis fick massor av positiv feedback också men det brukar hon få. så det var väl inget nytt. Fabian däremot brukar få höra att han har ju utvecklats och man får ju ta hänsyn till att han har kroppen mot sig...men idag var det tvärt om. Oj vilken klippa! En sån duktig ponny, är du säker på att han inte gjort det här förut? Det ser ut som om han inte gjort annat är det verkligen första gången för er båda, här har ni ju potential .....Allt var ju inte så lätt förstås. Gå över bron första gången krävdes lite lugn övertalning till exempel. Men rygga i en åtta mellan sockerbitar och rygga i ett S var inga som helst problem. Vilket förvånade för Fabian kan ju inte rygga ens...
Inte ens ett landande flygplan kunde få honom ur balans även om han var lite spänd.



Två ridpass var han vi med och helt klart ska vi prova detta igen. Fabian fick pluspoäng för sin vändbarhet och sin fina trav och lydighet. Jag fick poäng för att jag tog det lugnt och red metodiskt genom hindren utan att stressa och för att jag gjorde rätt med tygeltagen och satt bra. Allt som vi brukar få lite skäll för i dressyren var till vår fördel idag. Sen behöver jag ju träna för jag har ingen aning om hur hjälperna fungerar. Till exempel gasade jag för mycket i bland och använde för mycket skänkel innan jag förstod att det är sitsen som visar vad jag vill. Att vi dessutom hade riktigt trevligt sällskap av flera andra ryttare gjorde ju inte dagen sämre och att solen kom fram på eftermiddagen. 

Nu vill jag ha fler lektioner och en western sadel, de är inte så dyra tror jag...nån som har en över i garaget nån stans?. Kan bytas mot väl använda GardenGirl byxor i storlek XS... endast liten fläck på knät... 

Dollars Och Nattis


Funderar på hur utrustningen ska sitta...

Väldigt bekväm sadel


Längst fram Dagobert min första lägerhäst...
Fabian på väg mot bron i bakgrunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar