Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 12 maj 2013

Utmaning


Hopplektion för Sanna
Jag hade ju tänkt att hoppa lite inom snar framtid, efter att ha tränat den där tvåpunktssitsen lite. Så kom Sanna på den fantastiskt roliga idén att hålla hopplektion i stallet för intresserade. Nattis skulle egentligen inte rida idag så jag lät mig övertalas om att komma...sen fick jag kalla fötter och övertalade Nattis med milt våld att åka med och hoppa. Fast efter att ha sagt detta till Sanna ville hon gärna att Nattis skulle hoppa hennes fina Kebbis . Antagligen för att få nöjet att skratta åt tant som återigen fick lite fjärilar i magen.

Det blev alltså till att utmana sig riktigt idag igen. Fabian var jättepigg och sprang fort fort över de höga hindren och det susade i öronen. Nej så var det så klart inte. Jag klamrade mig fast bäst jag kunde över bommar på marken. Högsta hindret låg säkert på hela 30 cm...men det var brett! Vi lyckades till och med riva det... Jag ska vara riktigt ärligt och berätta att jag mådde lätt illa av nervositet så det var verkligen ett under att han hoppade alls. Drivningen funkar absolut inte när jag ställer mig upp och dessutom har jag världens absolut sämsta sits. Och handen ska vi inte prata om! Jag hade nog händerna mer under hakan än i rätt position...stackars min ponny... Fast han ser ut som han tycker det är roligt trots blåbäret på ryggen.


För Nattis gick det ju betydligt bättre. Hon hoppade fint och för att vara första ritten på en känslig häst med bjudning så gick det riktigt bra. Kul  att se att någon i familjen har lite fallenhet för ridning. Lite vingligt var det men det är inte så konstigt. Tror Kebbis behöver ridas varje steg mellan hjälperna. Men en sån sjyst ponny som hoppade snällt och mjukt med henne. och galoppombyte klarade han ju också...finingen. Hon satte höjdrekord och hoppade 80 cm på en svår linje.



Sanna var verkligen jätteduktig på att ge instruktioner. Nästa gång ska jag försöka mig på ett litet hinder också för nu är jag ju MODIG! Sanna satt upp och red Fabian ett par varv i galopp och hoppade ett par språng. Det var tydligt att det inte är ponnyn det är fel på. Oj sicken fart han fick!


Jag har bokat in Jill för två privatlektioner i paddocken. Nu ska jag lära mig grunden för Westernridning. jag tror absolut att jag har mer fallenhet för en ridgren där alla fötter är i marken hela tiden.




snygg rivning





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar