Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 16 maj 2013

Sommar?

Man skulle nästan tro det. Fint väder idag och examination med lunch på slottet. Sista gruppen för terminen visade sina examinationsuppgifter och fick fint diplom för besväret. Riktigt roligt att få se vad alla sysslar med i kommunen. En hel del positiv feedback och lite saker att utveckla har jag också fått med mig. En grupp hade gjort en liten Tankekarta om vad de lärt sig på kursen och det ser ut som ren reklam inför nästa läsår. Gillar verkligen vilka slutsatser som kom före mitt namn, då känner jag att all energi man lägger ner på att göra ett bra jobb är värt mödan. Tack för att jag får använda den:)

Efter jobbet som blev klart tidigare åkte jag hem och fixade de tre sista såbäddarna så nu är det bara till att vänta på att vaxbönorna ska till att gro och växa till sig. Rosenbönor blir det så det räcker och blir över men det gör inget så goda som de är...Jag planterade ner mina nya jordgubbar och vattnade också innan jag gav upp och åkte till stallet.

Värmen var verkligen tryckande så jag var mer än glad att det stod skritt i skogen på schemat. Också väldigt glad åt min låneponny Herrman som jag ska rida en gång i veckan ett tag. Vi skrittade ut ganska direkt när vi kom dit för vädret var visserligen underbart men dessutom rätt så tryckande. Det kunde slutat med en åskskur... Vi var ute i 50 minuter men Nattis ville visa en ny liten stig hon och Ronja brukar rida på ner i hallens område. Vi blev stående och pratade med barn och mammor ett tag och Fabian fick massa äpplen. Jag fick säga att Herrman kanske var allergisk så de fick inte mata honom...Stackars ponny men Fabian var desto nöjdare som fick allt. Vissa dagar njuter man lite extra och idag var en sådan, tack för lånet Ronja:)
HerrMan


Mor och Dotter på tur

Idag fick jag goda nyheter och för er som vet kan jag säga att jag firade med en whisky med Maken i trädgården. För övrigt avvaktar jag med detaljer tills allt är klart men i år uppfyller jag nyårslöften med råge:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar