Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 13 maj 2013

Men oj

Oj oj oj vad det känns i kroppen idag! Musklerna i vader lår och stjärt fick visst vad de förtjänade i helgen. Jag tror mest att den där "hoppsitsen" är boven i dramat...tyvärr känns det även i nacken idag. Synd för jag skulle verkligen vilja lära mig hoppa lite bättre. Jag får väj ge det en vecka, om det bara är musklerna som ansträngt sig är det säkert ingen fara, men jag är ständigt orolig att dra upp min gamla skada. Jag har faktiskt inte känt av nacken så mycket sista månaderna. Vissa dagar har jag till och med glömt bort att jag har problem men som sagt, man ska inte tro för mycket på sig själv.

Jag är ganska nöjd med mitt beslut att försöka mig på nån annan ridgren som inte ställer så stora krav på just nacken. Det är när hästen går med lite större steg som det börjar göra ont. Det är inte säkert att det är själva hoppen utan med att det blir långa språng som gör att rörelsen i nacken blir för stor. Inte helt nöjd med detta som ni förstår.

Idag skoddes Fabian så det blev inget ridet för mig. Kanske skulle Lisbeth rida Fabian idag så han fick röra på sig lite men det blev kanske inget av och nu vräker ju regnet ner. Jag har lovat att rida ut en av ponnysarna i stallet en dag i veckan så jag och Nattis kan få lite kvalitets tid i skogen tillsammans. Fabian blir kvar fram till den 15 juni och sen börjar sommarjobbet för honom. Dn här gången drar lägrens igång redan dagen efter så sista veckan ska han  vila och bara skrota i skogen.

Sen är det alltså två långa månader utan häst. Vd ska man göra då? Nattis har i varje fall ett läger på Vedbände art se fram emot. Jag får väl annonsera mina tjänster för behövande semesterfirare. Trevliga snälla hästar rides och pysslas gärna med under juni-augusti alltså!

Nina visse ett ställe i Landvetter där man sysslade lite med westerngrenar. Lite clearrounder och clinics mm. Det ska jag kolla upp i veckan tänkte jag.

Efter Fabians fötter var omhändertagna var det dags för Björn och Benny att få fötterna fixade. Klorna växer lite inåt på dem och vi ville kolla upp öron och tänder. För en blygsam summa hjälpte Ullis på Ulliz zoo oss att kolla dem. En konstig sak satt fast i Bennys rumpa så vi fick tvätta och nu hålla den under uppsikt. Inte riktigt min grej det där kände jag igen när hon klämde och kände och pillade. Dr susar nästan i öronen när jag ser medicinska undersökningar i närbild. Har inga problem med akutsituationer på jobbet, då kan blodet spruta och jag är kolugn. Men kolla v analöppningar... Nej tack!

För övrig han jag inte med så mycket idag. Hade velat plantera ut mina sticklingar och uppdrivningar för nu är frösådd nummer 2 på gång och behöver växtlampan. Det är bönor och squash som står på tur. Jag har hört att sommaren är här redan. Meteorologiskt alltså. Och hos nog blommar krokus och lungört. Ja ja det är som det är och blir som det blir...som vanligt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar