Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 18 maj 2013

Smattrande regn...

Efter lång dags arbete i trädgården protesterar ryggen lite. Naglarna är helt svarta och kommer nog behöva klippas för att återfå sin färg. Först åt vi frukost på altanen vid vårt fina barbord. Det var säkert 25 grader redan då. Sen var det till att ta i tu med växthuset. Det där ogräsmedlet jag sprayade på för ett par veckor sedan lämnade bara några fläckar på bladen. Jag fick alltså gräva upp allt med rötterna innan jag la på lite ny jord. Värmen var näst intill tropisk. Över 35 grader där inne. Tack och lov tog det bara nån timme att göra färdigt. Jag körde Nattis till stallet innan jag tog en sväng förbi blomsterlandet för att köpa nåt fint till krukan på altanen och lite fler grönsaksplantor. De blev en biff tomat, en gurka och en jalapeno. Sen ej, och stoppa i sig lite lunch innan det var dags för helvetes rabatten på framsidan. Mer kirskål än växter och allt hoptrasslat. Fy vad ont i ryggen jag får då. 

Fick hämta upp Nattis på stallet istället, hon hade haft det bra men svettigt... Och så på det igen. Fler gångar i köksträdgården, nät för att bönorna ska kunna klättra när de planteras ut. Bära släpa bära släpa och så sitta och lukta på häggen. 

Katterna ligger utslagna av värmen och kroppen njuter av att det känns som sommar. Nu smattrar ett åskregn på taket, nej det slutade precis och istället hörs koltrasterna i skogen och solen glimtar beröm igen...vad livet är vackert...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar