Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 30 april 2013

Valborgsmässoafton

Efter att ha gjort en fantastisk improvisationsbalett för att fira in våren och pysslat silkespappers blommor i överflödig allmän levererat glada känslor hel dagen åkte jag förbi thairestaurangen på väg hem. Jag och Karl åkte sen ganska snabbt till Alingsås för att gå på bio. Vi funderade ett tag på att åka till stan men med tanke på parkering och allmänt bus bestämde vi oss för att Inte göra det. Vi älskar verkligen Alingsås så varje tillfälle vi får chansen åker vi.

Först tog vi en liten promenad och gick förbi kyrkogården. Dr var ju trots allt Valborgsmässoafton och mormors namnsdag. Jag tog med en liten pensé och planterade bara för art det är roligt. Solen lyste också även om det inte var varmt direkt i vinden. Vi tog en takeaway fika och sen såg vi på Oblivion med tom Cruise

Snabb recension ger ganska höga poäng. En Sience fiction med för flera små tanke vändor. Bra action sekvenser bra spel av alla in blandade. Handlingen utspelar sig på jorden efter ett stort krig med utomjordisk armé. Två människor övervakar energiutvinning ur havet medan resten av mänskligheten har flytt till Titan,( måne runt jupiter.) Slutet var bra men jag har mer en ett frågetecken. Eftersom det nu slutade som det gjorde vad händer om man drar det hela ett varv till?

Vi fick alltså gå ett par varv runt Alingsås för att diskutera olika infallsvinklar och olika tolkningar av några sekvenser. Det ger filmen några extra poäng faktiskt...jag älskar att se film som får mig att tänka lite extra på flera nivåer. En klar fyra och värd att se om inte annat för den fräcka scenografin...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar