Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 22 april 2013

Veckostart

Man brukar ju prata om veckosluten hela tiden. Som om livet började på fredag eftermiddag först och tiden mellan måndag morgon och fredag eftermiddag bara är nån sorts sträcka man ska klara sig igenom. Om man tänker så, vilket man ska undvika, innebär det att 180 timmar i veckan går bort i längtan, väntan och lite sömn innan man hittar tid värd att leva. Då har jag ändå varit snäll i beräkningen och tagit bort sömnen mellan 24 och 06 natten mellan söndag och måndag och slutat räkna kl 17 på fredag eftermiddag. Om man sen räknar bort 8 timmars sömn per dygn...ja det blir inte mycket liv kvar helt enkelt. Ca 35-36 timmar vaken tid om man har tur...

Så nu ska jag prata lite om veckostart i stället. Inte ens iPaden fixar att jag skriver det utan stavkontrollerar snabbt det hela till veckoslut. Veckostart är bra. Man har hela vecka framför sig och den kan man fylla med nästan vad som helst. I början av veckan finns det ju väldigt mycket tid att planera in saker på. Denna veckan har jag till exempel planerat in ridning måndag och tisdag och söndag. Och Gothenburg horseshow onsdag, fredag och lördag. Ett spännande möte på fredag och en kvällsträff med kollegorna på torsdag, efter att jag gjort stallet. Utöver detta har jag tänkt hinna jobba 85%...tja jag jobbar naturligtvis 100% fast bara 34 timmar...

Så jag kan inte säga att jag inte utnyttjar mina veckor fullt ut.

Jag hade sett fram emot att rida ut med Karin idag så i morse var jag uppe tidigt. Sen blev hennes dotter sjuk så hon fick ställa in. Jag körde ett dressyrpass i stället och knät höll. Fabian gick jättebra så det var kanske god karma som gjorde att det blev som det blev? Eftersom jag var tidigt i stallet han jag äta lunch i lugn och ro rensa sista rabatten och läsa ett par kapitel i Bob Hanssons "vips så blev det liv!" En helt perfekt start på veckan med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar