Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 12 juni 2013

Herre vad fort det går!

Och sommaren är här och vips så är det vinter igen! Nej inte riktigt men det går så fort att jag inte riktigt hinner med. Idag insåg jag plötsligt att det var sista gången jag såg två av barnen på jobbet då de går på sommarlov. Jag som inte ens har hunnit berätta att jag ska sluta och börja ett nytt jobb till augusti.

 Hjälp vad spännande! Vad har jag gjort? Hur tänkte jag nu...vill jag verkligen ha nytt jobb???  jaa det vill jag!!! Det ska bli så roligt och så spännande och så fantastiskt men oj vad ledsen jag är över alla fantastiska kollegor och barn och föräldrar som jag lämnar...

Helt enkelt åker känslorna lite bergochdalbana med mig just nu. Ena sekunden är jag bara glad nästa bara ledsen. Jag brukar ju annars vara ganska "grundad" känslomässigt i varje fall... Kanske att det blev lite mycket med hela utpressarsituationen, poliser och allmän oro för hur i hela fridens namn det ska gå för tonårssonen. Jag har inte riktigt haft tid att fundera  på det här med jobbet. Det är bara två veckor kvar innan semester och sen farväl Kullegården efter 12 fantastiska år! 

Den här veckan har jag i varje fall börjat avsluta det mesta. Skolgruppen och tekniktemat ska utvärderas innan jag är klar att sluta. Och så bör jag förbereda lite workshops som ska hållas till hösten. I går satt jag två timmar och i dag två. Jag har redan en timme på pluskontot så jag kan ta ledigt sista torsdagen i v 27! 

Bortsett från jobbet idag så var jag i stallet. Det tog inte så lång tid...åkte upp och gav lite havre och mineraler. Kratsade hovar. Betade en liten stund, pussade på mulen och fjäskade med godis innan han åkte uti hagen igen. Ca 30 minuter totalt och Fabian verkar trivas att gå ute hela tiden. Imorgon ska vi skritta ut en sväng jag och Nattis och sen är det bara stallstädning och skåpstömmning kvar. 

Fördelen med att det går fort i stallet är att man hinner annat. Idag blev det 30 minuters yoga (kommer kännas i morgon) lite ogräs uppryckning och årets första skörd av små fina mangoldblad och örter till min fiskgryta som för övrigt borde ha fotograferats och lagts på Facebook. Blev en fin bild på skörden  att skryta med...


Jag han till och med ligga en sväng på altanen och läsa i ett lätt sommar regn...Gud så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar