Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 25 juni 2013

Jobbarjobbarjobbar

Försöker plocka hem alla mina saker så nu är huset fullt med saker överallt! Fick en present av ett par barn idag som var väldigt fin och överraskande. Det känns verkligen att man har varit uppskattad. Synd att det krävs att man ska sluta. Inte riktigt sant men det är verkligen så att man plötsligt får väldigt mycket positiv feedback just nu. Kul och uppmuntrande! 

Sen pratade jag med en kollega från ett annat område och under samtalet inser jag att jag är väldigt nöjd med att få börja på nytt i augusti. Det ska bli väldigt spännande och jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot att få lära känna nya kollegor. 

Sen fick jag ett mail från en skola jag sökte jobb på för nåt år sedan med frågan om jag är intresserad av att söka en tjänst hos dem i höst. Oj så svårt det blev nu... Det tål att tänkas på faktiskt. Kanske ska ringa och fråga hur lönen är i varje fall? Och arbetstiderna... Fast egentligen skulle jag känna mig riktigt urusel om jag lämnade kommunen nu. I år är det över 35 sökande till min kurs på 20 platser...och det nya jobbet skulle nog bli besvikna... och eftersom jag faktiskt velat jobba på just den förskolan med just den kollegan och just den chefen är det väl egentligen inte något som talar för att jag skulle vilka ta det här andra...men smickrande är det.

Och tröttsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar