Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 30 juni 2013

Sista ansträngningen nu då...

Två dagar kvar på jobbet. Det känns så skönt att få lite ledigt och samtidigt väldigt vemodigt. Kommer kännas tungt att gå hem på tisdag och lämna nyckelkortet. Tur att man har ett par veckor på sig att ladda om och ställa in sig på allt nytt. 

Det blev en väldigt trevlig helg åtminstone. Lördag morgon åt jag frukost innan det blev ett yogapass på altanen. En halvtimme räcker för att jag ska känna mig nyttig och faktiskt lite smidigare. Önskar att ryggmusklerna ville bli lite starkare bara för det behövs. Sen kunde ju kanske magmusklerna må gott av att arbeta varje dag, framför allt när jag har en stor bit brie i kylskåpet som smakar gott både till frukost och mellanmål.

Lovisa kom hit och hälsade på några timmar. Det var så himla trevligt att bara sitta avspänt och snacka på altansoffan. Det är det bästa med min kompis Lovisa. Eller en av väldigt många bra saker. Hur länge sen det än är vi sågs så känner jag alltid att det var alldeles nyss vi pratade. Och hur långt det än är mellan Göteborg och Shanghai är det som om hon alltid är alldeles nära. Så är det med riktig bra vänner och jag är så väldigt glad och tacksam för att just hon är min...

Jag han precis hoppa i en dusch och åka och hämta först kusinhustru Lindsey, sen syster för ett övernattnings party hos yngsta kusin Sara och så klart var äldsta kusin Maria med. Vilken kväll det blev! Massor av mat och vin och såna där samtal man har med människor som genuint betyder något för varandra. Det är absolut en ny tradition som vi kommer hålla! 
       

Kom hem ganska tidigt och satt och slappa ett tag innan jag tog tag i det där klänningsshoppandet. Vad jag hatar att köpa kläder. Så vem bättre att ta med som smakråd än min likasinnade dotter? Jag provade kläder hon tittade på. Jag hatade provrumsbelysningen på de flesta ställen, hon satt och fantiserade om vilken glass hon skulle få för besväret. Där E en klänning mamma ta den...eller den...eller den...spelar det någon roll hur den ser ut? Perfekt smakråd va?! 

Hittade en fantastisk klänning på tintino för "bara" 1900kr. Den köpte jag så klart inte, jag hoppas att  köpa en sadel för det priset. Sen hittade vi en snygg från desigual för bara 1150kr "oj så billigt" så den köpte jag inte heller...det slutade med att dottern tog fram en klänning  H&M för 99kr!  Passade perfekt! Lite bohemisk med afrikanska mönster och superkort så klart...och urringad. Så det blev till att köpa nya orangea matchande underkläder för hela 150kr också. (Känns som om jag gjort den färgkombon förr med inte alltför lyckat resultat...) Visserligen tror jag att kläderna skulle sitta bäst på en 16 åring, solbränd, men eftersom provrumsbelysningen var perfekt på H&M så såg jag ut som 16. (Vill verkligen inte tänka på hur den hade sett ut i provrummet på MQ men eftersom min man aldrig kommer se mig i ett provrum spelar det ju ingen roll? Eller?)

Provrumsupplevelsen fick mig att skynda hem och köra 45 min yoga och avsluta med lite hantlar. Herregud vad man får jobba för det efter 40!

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar