Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 2 juli 2013

Nu är det semester!

Firade semester med ett glas rödvin tacomiddag och en tårtbit till en tvseriebox. Bara första avsnittet men ändå, sherlock. Verkar väldigt bra start på sommarserietittandet. Vad är svensk sommar utan brittiska mord? Regnig och trist... Med mord, och gärna brittiska, känns svensk sommar lite mindre kall och ruggig på något sätt, kanske för att alternativet död och regnblöt är värre än levande och regnblöt?

Så lämnade jag till baka mitt stängningskort. Det kändes mindre ledsamt än jag trott. Det var mer ledsamt att säga hej då till kollegor. Jag lyckades med att avhålla mig från tårar. Vet inte varför det är så svårt att bara släppa lös dem? Lite klumpigt i halsen dock men jag inbillar mig att jag kommer få umgås med alla mina gamla kollegor och bli bjuden på jobbfesterna framöver. Kanske till och med en och annan kan tänka sig att gå och fika eller ta en öl nån gång. Kära gamla Kullegården vad mycket som har hänt inom de väggarna! 

Lite Goa barnkramar och så packa ner i sista väskan. Nu är det dags att spana framåt mot nya äventyr. Tre dagar kvar och jag har ingen aning om vilken avdelning jag ska jobba eller hur mitt schema ser ut. Det härliga är att jag just nu tänker att det räcker med att jag vet när jag förväntas dyka upp på måndagen i vecka 32. Det känns som om det kommer bli jättebra hur det än blir, roligt med nya kollegor och roligt att få komma ny in.

Nu ska jag bara njuta av att sitta uppe sent. Kanske köra ett kort yoga pass och dricka te på altanen innan jag kryper i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar