Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 5 juli 2013

Lundsbrunn

Vi firade vår 20-åriga bröllopsdag med en avslappnad spa övernattning på Lundsbrunn. Stället var helt ok även om det märktes att konferensnäringen inte har det fett just nu. Vi var nästan helt ensamma, utöver några pensionärspar och några udda fåglar till. Till vår förtjusning fanns det inte mindre än 2 öppna loppisar som fick ett besök innan vi hoppade i spabassängen. Fyndade fina salladsbestick och fyra rabarbertallrikar som matchar de vi har hemma. Och två champagneglas så vi kunde skåla fint innan maten...

Spa avdelningen var fin men tom på folk och personalen var trevlig men höll kanske inte hela vägen...tex saknades vatten i karafferna vid flera tillfällen. Maten var däremot fantastisk hela vägen. Och omgivningarna var väldigt fina att promenera runt i.

Maken blev jätte glad för bröllopspresenten. Jag fick en tatuering! Nu ska jag bara bestämma vad och var den ska sitta. Och samla mod så jag vågar. Vill minnas att det gör himla ont men det är klart det har ju gått 18 år sedan jag tatuerade mig sist...kanske man har förändrats? Hoppas det...Jag har några tankar på vad det skulle kunna vara och ska berätta de historierna lite längre fram...

Skål på 20:e bröllopsdagen!

Vi spaade två dagar och fick en skön massage innan vi åkte hem. Jag satt en halvtimme i en vågstol. Det är lika knäppt som det låter. Man sätter sig i en stol som vaggar i vågrörelser. Samtidigt spelar stolen newage musik med typ valsång rakt in i kroppen, man känner till och med ljudvågorna på olika kroppsdelar. Efter en halvtimme är man så avslappnad att man nästan är lite stenad. Doping på hög nivå! Undrar om det var så lämpligt att köra bil direkt efter?

Väl hemma bytte jag snabbt om och åkte tåget med Lovisa in till stan. Vi var på Kungstorget och åt svindyr husmanskost och drack massor av svindyrt men gott vin. Maten var förstaklassig och var kanske väl värt pengarna. Sällskapet var det ingen fråga om, den var mer än förstaklassig! Alla sju tjejerna för första gången på flera år! Gud vad roligt att träffa alla.

Det var ett perfekt sätt att starta semestern på. Idag la jag manken till och tog först en långpromenad och sen tränade jag yoga. Åt jordgubbar till lunch och räk/qinoasallad med stekt torsk till middag. Väldigt hälsosamt faktiskt så de föregående dagarnas frossa är utjämnad! Så det så...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar