Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 9 september 2013

Segt i kroppen...

Jo det förstår jag ju varför om jag tänker efter. Jag har inte direkt ont faktiskt men det känns liksom i musklerna och kanske att korsryggen känner grävandet lite väl mycket. Det var skönt att ha lite sovmorgon i morse och börja nio. Jag han ta en dusch i lugn och ro och sen äta frukost innan jobbet. Jag ska träffa Sofia i morgon så idag kallade jag mina kollegor för Sofia hela dagen. Vi hade en skön dag i sommarvärmen och var ute mycket. Det är väl en av de saker jag gillar allra mest med mitt jobb. Och mina fritidssysselsättningar, att man får vara ute mycket. När solen skiner njuter man och när det regnar är jag tacksam att jag tvingas vara ute för det är så mycket skönare att komma in.

Jag gick och längtade till ridningen hela dagen för nu kände jag på mig att det skulle bli så bra. Inget är så förödande som höga förväntningar. T.ex såg vi "silverlining playbooks" i går och mina förväntningar var skyhöga. Tyvärr levererade den max en svag fyra vilket inte är dåligt men jag hade förväntat mig femma plus...Ja ni förstår vad jag menar?

Jag förväntade mig att jag skulle rida på stångbett, enhandsfattning och allt skulle bli som jag tänkt. Ca. femma plus alltså. Idag saknades dock bjudning helt och hållet. Fabian ville bara skritta och vägrade ett fatta högergalopp. Det blev bara vänster hela tiden hur jag än gjorde. Igår var det inga problem men idag gav jag till slut upp och galopperade således bara vänster i uppvärmningen. Fick en fin höger galopp på slutet men det var allt. Ingen form heller. Red en timme mest trav och vi var helt genomsvettiga båda två efter. Det som funkade idag var väl halterna även om jag ser för jäkla rolig ut när jag ska träna det där med fotboll i magen och utflytande stjärt. Inte vackert.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar