Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 8 september 2013

Skönt slut i kroppen.

Idag har jag hårdtränat hela dagen. Det började med ridlektion kl 10:00. Första lektionen av tio. Idag var det fokus på min kropp. Jag fick rida skritt, trav och galopp på volten hela tiden nästan. Med Fokus på att svänga utan att röra händerna och att driva utan att klämma hela tiden. Det var jätteroligt att komma igång och vi fick massor av beröm. Fabian för att han var framåt och glad och väldigt lyhörd. Och för att han inte var så fet och i dåligt skick som hon förväntat sig efter sommaruppehållet. Kanske att det där med ridskola på sommaren inte är så dumt ändå. Jag fick beröm för att jag inte viker mig i sidan och för att jag balanserar huvudet mellan axlarna. Och lite för att jag fattar vad hon säger och försöker behålla min kroppskontroll. Därifrån är meningen att vi ska ta oss framåt...

Långsiktigt mål för mig är att rida ett horsemanship mönster på en träningstävling i vår. Den ska innehålla alla gångarter och lite kluriga banor...På stångbett och enhandsfattning!

För att nå dit ska jag rida noggrant och prydligt. Vända för högeraxel istället för att styra och sitta stilla med överlivet och bara driva vart fjärde steg. Låter lättare när man skriver det än det känns att genomföra.

Fabian ska våga möta bettet och gå i avslappnad form. Lite kvickare i benen och med mer energi så att vi har användning för träningen även i dressyren. För att komma dit ska vi träna rollbacks och kvicka övergångar.

Nästa lektion blir redan nästa söndag så det blir till att hårdträna i veckan. Jag ska rida på stångbettet och jobba på att göra halt genom att låta stjärten flyta ut i sadeln. Hihi. Det måste ha varit väldigt roligt att se på den träningen idag.





När jag kom hem var det dags för lunch och sen trädgårdsarbete. Bytte om till mina fina gardengirl byxor för att "jobba" bättre. Eller framför allt vara snygg när jag jobbar... Det blev en hel del gjort faktiskt. Halva köksträdgården är genomgrävd och det som inte var fräscht längre tog jag bort. Jag skördade flera kilo rosenbönor varav några smakar fantastiskt men en hel del har suttit för länge och är bara trådar och bark. Trist... Man kan ju öppna och koka bönan som ligger på insidan som smakar supergott men jag har fått för mig att de är giftiga. Säkert bara nån skröna för med tanke på att jag äter dem varje år och inte dött av det så är de nog tjänlig föda. I varje fall blev det prydligt i landen. Jag åkte upp till stallet och plockade hem lite hästbajs som jag la på bäddarna för att få lite bättre struktur till vårsådden. Det blev lite ogräsrensning här och var så efter fyra timmar är kroppen ganska mör. jag kommer ha träningsvärk i morgon det kan jag lova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar