Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 11 november 2013

Så kom en ny vecka igen...

Det finns 52 på ett år ungefär ganska exakt. Så man borde inte bli förvånad att de kommer så ofta. Men sen jag slutade vara ledig en dag i veckan, fredagar då, så blev helgerna väldigt korta och veckorna oftare på nåt sätt. Är det någon mer som känner igen sig i det. Det svåraste i livet är att inte längta till helgen eller semestern. Tänk om man kunde längta till måndag eller onsdag? Hade inte det varit fantastiskt? 

Jag var lite små risig hela helgen och är inte helt på banan ännu. Magen strular så tillvid att jag mår smått illa så länge jag inte dricker vin eller äter laktrispipor. Väldigt konstigt faktiskt. Men trotsig det och en natts dålig sömn kom jag iväg till jobbet som vanligt. Kastade mig direkt på en buss med massa barn för att se en riktigt bra teaterföreställning. Tänk om alla var så bra, då hade man fått sitt kulturbehov tillfredställt utan att lämna jobbet. Jag fick också ordnat med lite saker i det rum som jag vill kalla IT-hörman på jobbet. Där finns  möjlighet att jobba med att skriva på dator och leka med bokstäver och nu börjar det se lite mer ut som jag vill ha det. 

Sen åkte jag till stallet. Imorse var det som men när jag kom till stallet var det mulet igen. Men kallt och stilla. Igår red jag ut med Thea så idag var det en helt annan häst idag än tidigare i veckan. Kanske att hoppningen hjälpte till att förbättra humöret också. En timmes träningspass för oss båda blev det innan jag åkte hem.

I morse var det kallt så jag var tvungen att köpa skor idag. Åkte till skolhuset i Lerum och ägnade en timmes ångest över att behöva välja skor. Såg direkt ett par jag gillade men insåg efter att ha provat den att det var exakt ett sånt par som en kollega på jobbet hade idag och som jag skämtsamt sa att jag kunde ta när de nu stod där i tamburen...nej jag kinde bara inte köpa dem, det hade kännts patetiskt. Så jag provade varenda sko i hela affären men ingen var snygg nog eller hade rätt brun färg till min jacka. Till slut hittades jag ett par som DÖG! i rea lådan faktiskt och dessutom i storlek 38, ( jag brukar ha 38/39...) som var lite stora så jag får plats med en sula. Tur för jag höll på att bli lite arg på kollegan som han före till snyggaste skon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar