Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 30 december 2013

Ännu en vacker dag...

Idag var vi på skönhetssalong ganska nära här...syrrans granne har egen salong och var väldigt duktig. Vi alternerade mellan tre stationer, en massagestol, sfotbad och vaxhandinpackning och en timmes ansiktsbehandling. Helt underbart var det att sitta där och bli bortskämd och dricka momosas ur plastmuggar. Jag tror dessutom att jag är lite lite vackrare nu, åtminstone var det det utlovade resultatet. Möjligen att bekymmersrynkorna pannan gav med sig O här lite slätare? Som om någo. Bryr sig i det stora hela men just när man ligger där i lavendeldoft och blir masserad är det värt det.

När vi kom hem lagade jag en omelett till lunch och sen tog jag och Nattis en promenad i kylan som plötsligt kom i går kväll. Snön smälter bort så fort solen kommer åt men lite snö såg vi på vägen. Vi tittade på två lamor som bor i närheten. De blev nyfikna och kom fram för att hälsa. Vi backade lite försiktigt när de började harkla sig, jag tror att de kam spotta ganska långt...vädret var underbart men efter promenaden var dagens energi helt slut. Jag satte mig i källaren och läste tills kusinerna kom på besök för öl och fotboll. Jag var verkligen i te ölsugen utan satt igenom en period utan att förstå varesig fotbollen eller samtalet.  Efter middagen uraäktDe jag mig och gick ner i källaren igen där jag gömt mig resten av kvällen med min nya jättebra bok och bara njutit. Nu ska jag sova hela natten och imorgon kommer karl tillbaka. Vi ska också byta julklappar med Cias svärföräldrar och  ut och äta med farfar. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar