Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 31 december 2013

Tiden rusar iväg...

Ja vi har ju inte mer en en vecka lite drygt kvar! I morgon är det nyårsafton och det är svårt att förstå det när vädret här är så fint. Idag sken solen bättre än någon annan. Vi började morgonen med en ca 8 km lång promenad utefter Platt river. Idag var det jag, mamma, Brad och hundarna. Det är fantastiskt gott att promenera och jag har verkligen försökt att få till en lång med hundarna eller en kortare eftermiddagspromenad varje dag. Det behövs för att man inte ska tappa formen helt med tanke på hur mycket god mat jag äter. Efter långpromenaden gjorde jag lunch till alla. Det blev omelett idag också vilket verkade uppskattas. Cia hämtade karl på flygplatsen för han kom tillbaka från sin lilla familjeträff i Texas idag. Det var skönt att ha honom tillbaka. 

Vmedan vi väntade på honom satt jag ute i solen med en bok och en kall öl. Jag blev lite solbränd på armarna genom tyget på min tröja. Konstigt nog tycker jag inte att jag ser brun utv i ansiktet men ja fler i varje fall frisk och avslappnad ut! 

Vid tre åkte vi hem till Kathy och Rog för att dela julklappar. Alla var väldigt glada och nöjda och jag torr vi alla uppskattade det. Därefter bjöd farfar Peer på middag på en riktigt äkta amerikansk diner, black eyed pea. Jag åt en överrraskande god hamburgare. Väl hemma ville karl se sin fotbollsmatch som han missade och jag orkar bara försöka försä en kvart innan jag måste göra något annat så jag och nattis har legat och spelat lite spel på paddan en stund innan det är dags att sova. Kanske inte det mest konstruktivs men de där stunderna av att bara vara är så otroligt viktiga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar