Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 3 januari 2014

Estes park

Det här får bli ett kort inlägg från Estes park Colorado. Vi befinner oss högt upp i bergen och vinden pinar verkligen. Inte underligt att träden är krokiga... Vi åkte tidigt i morse för att hinna uppleva den lilla pittoreska staden/byn. Lite shopping i väldigt turistiga konsthantverksbutiker först sen lunch på en trevlig grill. Åt jak burgare med avokado. Otroligt gott!!! Vad är en jak tro? Får googla det när jag kommer hem... Förhoppningsvis inte utrotningshotat. 

Vi kollade lite mer i butiker innan vi checkade in på stanley hotel som ligger vackert vid bergsmassiven. Väl här förstår vi att det är här Steven king bodde när han skrev boken the shining. Filmen är inspelad vid ett annat hotell var vet jag inte... Remaken spelades dock in här och som vi förstår det tyckte mr king bättre om den...

Nåväl stanley hotell är fantastiskt vackert i sig och välkänt för sina spöken. Jag har ännu inte sett något även om vissa timma rum i sentimmen kanske inte ser helt bekväma ut. Vi ville gå spökrunda med guide men den var slutsåld så vi tog en egen med en skrift om vilka rum som spökar och vad som hände där. Vårt var inte på listan så förutom att stormen utanför låter som om den ska bryta sig in och makens snarkningar får jag förhoppningsvis sova lugnt. Fast folk smyger runt med spökdetektorer i korridorerna så man vet ju aldrig.

Vi stannade i varje fall kvar på hotellet efter incheckning och har njutit i först lobbyn med cocktails framför brasan i stora läderfotöljer och sen av en fantastisk måltid och gott vin i restaurangen där vår servitris visade vad gästfrihet innebär i Colorado. Alltsom allt en fantastisk dag och kväll som nog toppar vår resa utan konkurrens... Fast nu knakar det betänkligt i väggarna och jag ska nog släcka ljuset...



Godnatt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar