Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 5 januari 2014

Snömys

Idag har det snöat rejält här i Colorado. Vi gjorde en utflykt till Golden igen för att barnen skulle få en chans att se den fina lilla bergsstaden och kanske bergen i bakgrunden. Vi kom dit och åt lunch på woodys pizza, vilket jag tror barnen uppskattade. Själv valde jag att prova sopp-och salladsbuffén den här gången för risken är väl att jag inte kommer i kläderna när jag kommer hem...mycket god mat har det blivit här och väldigt mycket biff och hamburgare. Man får ju passa på när man är i köttets förlovade land för det går inte att jämföra. Att bli vegetarian i Sverige är ingen uppoffring om man jämför med vad det hade varit här. 

Efter lunch tog vi en promenad och tittade lite i antikaffärer och en kul affär som hette Silver Horse. Mycket hästtema och lite annat. Kläder, boots smycken och konst. Jag fick köpt ett jättefint läderbälte som matchar mina nya ridboots så nu är det väl bara bootcut jeans som saknas för att gör outfiten perfekt. Kanske en liten lite skjorta också. Vi tog en kort promenad genom Golden men eftersom snöflingorna var stora som tallrikar såg vi knappt var vi gick. Vi beslöts tt åka hem istället innan mörkret vilken var ganska snart eftersom man inte har dubbdäck här utan möjligen sätter på snökedjor om det är nödvändigt.

Vädret är verkligen omväxlande. Vi har upplevt solsken och suttit ute i t-shirt och druckit öl. Och snöoväder idag. Igår när vi lämnade Esters park blåste det stormbyar jag aldrig upplevt förr och det var verkligen svinkallt. Vi lämnade Stanley hotell tidigt och hade en tanke attv i skulle hinna promenera runt lite mer i byn men det gick inte att stå rakt i vildbyarna! Istället satt vi på en frukostrestaurang länge och åt pannkakor och riktigt riktigt gott bacon. Kaffe vågade vi inte beställa utan vi hoppade istället in och köpte kaffe på starbucks. Resan hem var bekväm. Vi stannade och tog fina kort på bergen i solen men det var knappt att man kunde komma ut bilen. Min vante blåste bort från sätet och ut genom dörren så set var bara att springa efter den. Det var min favoritvante som min kompis Sara i Östersund har stickat år mig så jag var verkligen glad att jag han i kapp.

Väl hemma åkte vi ganska fort till farfar Peer som tog med mig och Nattis till Brighton sadlery. Jag var där sist jag var i USA också och då köpte jag mina finaste tyglar som nog får anses vara själva orsaken till att jag börjat rida western. Den här gången hade jag en strikt budget, främst för att jag köpt ett par dyra boots redan. Det tog nog en och en halvtimme att välja men tillslut köpte jag ett träns, en brösta, tyglar och ett sötmalmsstångbett med kopparkula... Vågar nästan inte säga vad det kostade. 240$ tror jag det slutade på. Hade ju onekligen kommit billigare undan om jag handlat på Hööks men långt i från samma kvalitet och absolut inte lika fint. Lädret är fantastiskt mjukt men ändå stabilt och utsmyckningen är handgjord i lädret. Nån pad räckte inte pengarna till, att de ska vara så dyrt? Gick in på en western online shop i Sverige och såg att jag nog hade fått betala mer än det dubbla och kanske lite till för liknande utrustning så jag är väl ganska nöjd ändå. Nu längtar jag hem för att få prova utrustningen på pålle och ridsuget börjar verkligen bli stort. Vi har en ridlektion inplanerad på måndag men jag är hemskt orolig att ridskolan ska ringa och ställa in igen pga väderförhållanden. Sist vi hade bokat ställde hon in för att det var isigt och nu mig ger ju snön djup så det kanske inte går att rida då heller. Hoppas verkligen vi får prova riktig western innan vi åker hem.

Planen i morgon är Colorado springs och "Garden of the Gods". Det ska visserligen snöa i natt och i morgon förmiddag men kanske bli sol senare. Är vädret som idag får vi nog ställa in den utflykten för vägarna kanske inte går att åka . Håller tummarna för plötsligt väderomslag så vi får njuta av de sista dagarna här i USA riktigt ordentligt. Inte för att man kan klaga på vädret för det har nog bara varit mulet och lite snö en dag före idag. 
Min nya fina utrustning. Nu saknas bara en liten quartervallak på 8 år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar