Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 29 december 2013

Födelsedag

Farfar Peer fyller nittio i morgon och idag var vi och firade med stor fantastisk baluns på golfklubben. Maten var helt fantastisk och festen väldigt trevlig och bekväm. Nu har jag träffat kusinerna så mycket och Brads syster och fru känns som nära vänner efter bara några träffar. Underbar familj min syster har här borta vilket glädjer mig mycket när man inte kan vara nära själv. Jag valde buffel eller bison stek. Inte vildfångad...herregud vad gott! Tror att om man tänker på det så kan jag lika väl äta vegetariskt när jag kommer till Sverige för det är verkligen inte lika gott kött där. Amerikanarna kan sina köttdetaljer det är ett som är säkert.

Innan festen var vi på Ultas, Cias och mammas himmelrike. Jag är så otroligt kass på kosmetika och krämer så jag går mest runt och känner mig vilse. Nu skulle jag ju ha en ny kajal penna eftersom dottern lånat min för att fixa till ett snyggt Lemmy skägg för några veckor sen. Mamma ville köpa något år oss så jag skulle välja en ansiktskräm för min var ju slut hemma. Jag drabbades av beslutsångest men tillslut litade jag på Cias omdöme och köpte en bare minerals som var så skön att det inte går att jämföra med mina oliv krämer jag brukar köpa, mest för att de ser ut att vara miljövänliga. Vi stannade på ett par affärer till och mamma köpte tvålar i mängder. 

Hemmat vi god kycklingsallad och sen tog jag en promenad. Det började blåsa väldigt kallt och strax efter vi kom till festen började det snöa. Kallt och blåsigt värre ska det vara ett par dagar innan det blir varmt och skönt igen. Imorgon ska vi på ansiktsbehandling hos en granne och sen är det fotbollssöndag igen med kusinerna den här gången. 

Den här fina bilden tog Nathalie i går när vi åkte bil. Precis så här upplever jag landskapet här så hon har vetkligen fångat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar