Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 2 januari 2014

Shining

Jo solen förstås den skiner och skiner. Underbart men lite kallare dessa dagar. Nyårsfesten var som nyårsaftnar brukar vara. God mat och sällskap. Tog det ganska lugnt och la mig redan 20 över 12 efter ett glas bubbel. 

Igår skulle vi haft ridlektion men det hade kommit en del snö under natten så ridskolan ringde och sköt upp den till Måndag. Hoppas verkligen vädret tillåter ridning då för det är sista chansen. 

Istället åkte vi till Stapelton igen och tittade i den fina affären med uppstoppade djur igen. Jag hade tänkt shoppa lite där men vid valet mellan två snygga tröjor tröttnade jag på mig skälv och hängde tillbaka båda. Ångrar redan den ena som var väldigt fin men den andra som var en fleece hittade jag ett billigt substitut på JC penny så det fanns någon mening med det hela trots allt. Vi åt en grymt god lunch tillsammans som mamsen bjöd på och hade allmänt trevligt. 

På kvällen tittade vi på den klassiska filmen The shining med Jack Nickolsson i huvudrollen. Den är så himla bra och vi har ju sett den många gånger. Men den stora anledningen till att vi såg den i går vara tt vi i kväll ska åka till Estes park och bo på Stanley hotell som är det hotell där filmen spelades in en gång. Det ser ju inte lika dant ut på utsidan så det ska bli spännande att se hur det ser ut på insidan. Hoppas det inte spökar allt för mycket för det har jag hört att det ska göra. Overlook hotel herr we come,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar