Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 30 januari 2014

Det snöar igen

Och igen och igen...nu äntligen ligger det snö överallt och världen är så där vinter vacker. Jag minns också anledningen till att jag inte vill ha några inplanerade träningar som kräver transportkörning. Redan nu oroar jag mig för hur i helefyr jag ska våga köra transporten på onsdag? Det ska ju dessutom regna på måndag och dåden frysa på igen...kommer vara blankis! Ja så nu sitter jag och läser vädersiter och det är så dags för nu är dottern anmäld till tio hoppträningar så drog är ju bara att leverera. 

I dag jobbade jag sent och efter var det stall tjänst. Det är märkligt vad trevligt det är att mocka skit. Och varm blir man också... Flickorna var i paddocken när jag kom men det verkar som om lampan strular lite för när jag kom till stallet var allt mörkt både i stallet och i paddocken. Fick mig lite nervös att Dotra mi glömt bort att åka dit. Det hade hon inte men däremot hade hon inte börjat med stallet. Jag fick alltså mocka och fixa fodret till alla själv. Nu gjorde det inget för jag hade gott sällskap och blev trots allt klar med jobbet så vi var hemma strax innan åtta. 

Efter som rara maken är i Mjölby blev det fört att skotta uppfarten och runt brevlådan och salta trappan innan jag kunde gå in och sätta mig till bords. Sonen hade lagat falukorv i ugn med ost och senap och kokat pasta. Det var riktigt gott och en uppgradering från de kalla middagar vi brukar äta ur kastrullen på torsdagar. Skönt med stora barn.

I morgon är det ju äntligen fredag och då ska jag bara vila hela kvällen. 

2 kommentarer:

  1. och äta pizza och se på sagan om ringen 3 :-) I

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så klart pizza och sagan om ringen...

      Radera