Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 1 februari 2014

Livfull dag

Eller en dag full med liv och rörelse...klockan åtta i morse låg jag alldeles stilla i sängen och försökte komma på anledningar till att inte gå upp. Lite skrovlig i halsen, kanske lite huvudvärk? Funderade på att skicka sms till någon som kunde rida Fabian i stället för Nattis så jag kunde slippa promenera i djup blötsnö. Kanske man till och med kunde ligga kvar tills det var dags att åka på kalas?

Men inga av argumenten jag kunde komma på var hållbara. Alltså klev jag upp och åt frukost. Det var fortfarande snö överallt men väderprognosen visar tyvärr på regn och plusgrader hela veckan. Undrar var skidorna och pulkan ligger? Tolkselen borde vara i stallet? En blick i samförstånd över köksbordet och plötsligt vecklar dagen ut sig som en blomma.

Herregud vad roligt vi har tillsammans jag och min dotter. Skriver jag underbara fina blir det lite väl mycket statusuppdatering över det... Men faktum kvarstår. Nattis red först och jag drog på mig de små plastskidorna jag köpte för en hundring förra året. Snön låg vit i paddocken och vis av förra årets totala misslyckande, då vi fastnade i varje frusen hästskit på ängen valde vi den släta sanden där. Och visst gick det bättre! Och snabbare....Fabbe klämde i med ett par små bocksprång men för övrigt var det lugnt. Även två av stallkompisarna kom med upp och fick prova att tolka. Jag fick rida när Nattis tolkade och kände mig fullständigt naken i den engelska sadeln. Det tog några varv innan man satt rätt i sadeln igen men sen gick det bra. Inga avfallningar. Världens finaste snällaste och mångsidigaste ponny har vi för tillfället. Jag undrar verkligen om vi kommer hitta en häst som Fabian?

Vi passade även på att skotta halva paddocken så vi kan sladda i morgon. Jag ska rida lektion klockan tre och förhoppningsvis få lite feedback på den här nya djupa formen vi hamnar i hela riden. Är den rätt? Eller ska vi försöka jobba högre upp och hur gör man det???

Lite trött och med en hel del mjölksyra i benen åkte vi hem,tog en snabb dusch och sen i väg på födelsedags kalas. Riktigt riktigt trevligt var det idag, som vanligt på familjekalasen och som vanligt väldigt god mat. Förstår inte hur min kusin klarar av att laga så god mat till så många personer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar