Om mig

Mitt foto
Sweden
TÀnk om man kunde göra allt det man ville? TÀnk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava pÄ sÄ man glömmer att det Àr just detta ögonblick som Àr livet...Jag vill försöka fÄnga drömmarna i livet och hÄlla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 12 februari 2014

Konstigt vad veckan gÄr...

💝Redan onsdag! Hur gick det till? Det Ă€r sportlovsvecka sĂ„ Nattis snodde min riddag idag för att rida ut med Thea. IgĂ„r red de förbi mitt jobb sĂ„ dĂ„ fick jag ge min lille ponny lite kli pĂ„ mulen över staketet. Annkin annkin vi ser din hĂ€st kom och skynda dig! Det Ă€r Fabian!!!! Trodde nattis skulle sjunka genom jorden över uppstĂ„ndelsen...men det var lite mysigt. 


Det kom en mĂ€klare hit igĂ„r för Att försöka vĂ€rdera huset. Hon var vĂ€ldigt trevlig och kĂ€ndes förtroendeingivande. Jag och maken gjorde vĂ€l som vanligt, pratade i mun pĂ„ varandra och avslutade varandras meningar och framstod vĂ€l som om vi kom frĂ„n en by pĂ„ landet, inte som attt vi ville flytta till en...haha tror vi lyfte varenda nackdel med huset. Inte som att det behövdes egentligen. Huset Ă€r sĂ„ klart svĂ„rvĂ€rderat med tanke pĂ„ lĂ€get nĂ€ra motorvĂ€gen. TrĂ€dgĂ„rden Ă€r nog ingen intresserad av, det Ă€r inte köparna idag. Framför allt inte pĂ„ vintern. PĂ„ plus sidan lĂ„g vĂ€l att det Ă€r drĂ€nerat och att öppna spisen fungerar...thats it. Hon Ă„terkommer nĂ€r hon funderat och tyckte vĂ€l att vi som famillj skulle fundera fĂ€rdigt pĂ„ vart och om vi vill flytta och sen kontakta banken. Processen innan huset skulle kunna visas Ă€r lĂ„ng, tex skulle vi ju behöva röja ut vĂ„ra saker. (Hur tĂ€nkte hon nĂ€r hon sa det?) Var gör man av dem undrar jag? Och var bor man mellan hus? Och hur dyrt blir det hela med tanke pĂ„ vinstskatten och annat. 

Nej det kĂ€ndes lite tungt nĂ€r hon gick faktiskt, drömhuset Ă€r lĂ„ngt bort. Drömponny kanske Ă€r nĂ€rmre sĂ„ vi ska koncentrera oss pĂ„ att provrida pĂ„ lördag. HĂ„ll alla tummar för att den hĂ€r Ă€r perfekt. 145 cm hög, 14 Ă„r,  tĂ€vlad och regelbundet trĂ€nad. Ska vara trygg och stabil. Och jĂ€ttesöt sĂ„klart. Återkommer i Ă€mnet sĂ„klart. Sen Ă€r det det dĂ€r med stallplatser bara men just nu blev det kanske en ljusning Ă€ven pĂ„ det omrĂ„det...fortsatt tumhĂ„llning alltsĂ„.

Idag var det IT kurs och som vanligt vansinnigt roligt och givande. SvĂ„raste tillfĂ€llet dĂ„ programmen Ă€r okĂ€nda för de flesta. Och för att jag mĂ„ste spela upp mina röstinspelningar gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng. Och lyssna pĂ„ barn jag inte pratat med sen 2009 och bli lite rörd och sakna dem ofantligt mycket. En baksida av yrket man inte orkar tĂ€nka pĂ„ alltid.  IgĂ„r trodde jag min dator skulle krascha, batteriet laddar inte lĂ€ngre! Gjorde en vĂ€lbehövlig back up sĂ„ skiter det sig nu överlever jag:) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar