Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 13 februari 2014

Nackspärr...

Japp. Det var länge sedan det gjorde så förgjordat ont i nacken. Så länge sedan att jag faktiskt börjat inbilla mig att jag kanske var frisk i nacken igen. Efter sju år så där bara läkte det av sig själv, tänkte jag. Men där hade jag fel, igen. Vaknade i morse med en lätt spänning i nacken men njöt av att ha sovmorgon så jag lät mig själv ligga kvar riktigt länge och långsamt vakna ur en dröm som var en riktigt otäck mardröm. Spöken och en massmördare och flykt från en lägenhet...klart man inte vill gå upp då?! 

Sen gick jag upp och åt frukost och försökte värma nacken med en dusch innan jobbet. Tyvärr blev nacken sämre och sämre under dagen så lagom tills vi stängde kunde jag inte vrida på huvudet alls och höger arm är svår att lyfta. Nattis ringde och sa att hon var på väg till allum, stallet var färdigt så vi kunde åka upp och ta in senare. Tittade ut på vädret och tänkte att pållarna nog inte alls blir ledsna om vi tar in klockan sex. Så jag stannade på väg hem. Tack och lov för världens snällaste stallägare. Jag hämtade hästarna i hagen och hon fixade alla täcken och skulle sopa efter mig för det klarade jag inte heller. Fördelen är att jag fick varm middag när jag kom hem. Nu har jag fått en varmdusch och ska tigga till mig en liten massage från nån snäll och älsklig familjemedlem. Har två hemma att välja mellan och sen lite av mitt favorit liniment linnex. Häst liniment släng dig i väggen, det här är starka grejjer det. Sen håller jag tummarna för att det är bort i morgon för det gör ju så ibland mitt nack ont. Och ibland sitter det kvar i månader...

Jag inser också att den där hästgården jag vill flytta till och leka månskensbonde på... Its not gona happen!  Inte direkt så man skulle kunna fixa stängsel som rasar och kasta halmbalar upp på höskullen  men en sådan gammal nackskit...frågan är om man ens kan bo lantligt om man måste skotta ut sig på vinterhalvåret?  Nu sörjer jag det en liten stund tror jag och känner mig allmänt deppig...livsdrömmar som visar sig vara omöjliga är inte något kul bagage att dra runt på. Nej Gud vad nere jag blev nu... Ska nog ta en Ipren också och dra nåt gammalt över mig och vänta på bättre dagar. Sådana utan blåst och slasksnö som gör nacken mer känslig och smärtande.




1 kommentar:

  1. Vet hur det känns, man tror man är helad o sen som en blixt från klarblå himmel blir man påmind - Känner med dig!!! Klart du kan fixa en gård, du har ju två starka barn och en man - sen får du ju se till att du har folk som hyr in sig och kan hjälpa till o fixa :) Puss Och Happy Valentines day - Saknar dig :)

    SvaraRadera