Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 25 mars 2014

Hästägare!

Otroligt! Vi är hästägare på riktigt... En barndomsdröm i uppfyllelse för mig och även för dotter... Vi kivas lite om vem som drömt längst, räknas tex uppehålls åren eller inte? Fast sen segerdansar vi lite och ropar wiiijjj och tänker att det inte gör något om någon ser oss. För vi är HÄSTÄGARE!!!

Manolito gick enkelt igenom besiktningen utan anmärkningar. Lite skygg för beröring stod det som enda lite negativa... Men han är inte skygg för vanliga människor bara veterinärer och annat löst folk (läs tränaren och equiterapeuten :) böjproven perfekta, munhålan jättefin... Ja hela hästen jättefin. Så vi köpte honom sådär bara, kontrakt skrivet och allt betalt. Nu får vi vänta lite på att gräset ska börja växa innan han kommer hem så vi följer alla djurskyddslagarna. Men Maria kommer rida honom och vi åker ner så ofta vi kan till det är dags. 
Vi drack lite kaffe i solen och myste med vår häst som gick lös på stallplan.
Lyckan kan inte beskrivas...

Jag har förövrigt hunnit lämna och hämta Cassiopeja som numer är steriliserad, inte så ynklig faktiskt trots allt... Hon är lite speciel er katt var omdömet från Vetrinären... Som om vi inte märkt det. 

Dessutom är altanen städad för sommaren så nu kan väl solen bara komma och stanna?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar