Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 23 mars 2014

underbara vårsol!

När den äntligen kommer med hopp om en varm skön sommar, den där vårsolen är det finaste som finns...Dagen blev en riktigt härlig hästdag och då är man extra glad att vädret är fint...

Vi åkte ner till Valda igen, den här gången bara en social visit. Nattis skulle rida Manolito bara för att lära känna honom ännu bättre. När vi kom var vi lite tidiga så vi gick bort till hagen och ropade på honom och då kom han travande ur skogen! Ägarna kom precis då så vi hämtade honom och gick till stallet. Mamma i familjen hade den fantastiskt goda smaken att ta med en fikakorg med kaffe och sockerkaka. Som om det inte räcker med den perfekta ponnyn...Ridningen började med en skrittur på grusvägen och på en asfaltsväg precis vid vägen. Han är trafiksäker har vi kollat nu då. Sen red Nattis i paddocken och fick massor av vägledning av ägaren medan vi fikade i solen. Vädret var så vackert att man nästan inte trodde det var sant. Framförallt när tidningen lovat skurar hela förmiddagen. Efter ett långt ridpass skrittade hon av i skogen så vi fick verkligen möjlighet att kolla honom över allt. Han verkar inte rädd för något och kliver rakt genom ris och lera. Det är tur för det är sånt vi rider i för det mesta.

Det är världens trevligaste familj tror jag som äger honom och om man ska döma av Nattis leende även världens trevligaste ponny. Efter avborstning och omhändertagande åkte vi hem till vårat stall. Först ett pitstop på McDonalds för att klara dagens träning. Sen var det min tur att rida. Och för att utmana mig tänkte jag att det var dags för lite dressyr...det kan hända att det blir lite av den varan framöver...Det gick väl så där. Möjligen att sitsen har blivit lite stabilare av westernridningen men den där dressyrformen på pålle är lika dålig som vanligt. Men roligt var det och fint väder...

Vi var hemma halv sex så det blev en lång hästdag. Tur att Maken fixade lite thaimat så vi kunde fortsätta kvällen med att avsnitt ponnyakuten. Planen var även ryttareliten men det hade inte blivit inspelat. Nu missade vi den där berömda utskällningen det stått så mycket om i sociala medier...

Jag hade behövt maila ut lite saker till mitt IT nätverk men jobbmailens lösenord är visst nåt problem med så risken är att det inte blir läst ändå. Jag ska göra ett försök innan jag kryper i säng. Det blir en spännande vecka...på tisdag kommer veterinären och kollar Manolito och dessutom ska Cassie steriliseras, inga kattungar den här gången! Lite synd tycker jag som gillar ungar men man måste ju hitta hem till dem och det är inte alltid lätt. Och på onsdag ska jag både hinna ha nätverk, träffa mina chalmerstjejer för att installera Appen vi utvecklat på förskolans iPads och hinna och lämna in transporten för reparation innan jag ska på afterwork med ALP gruppen. Kanske man ska hinna rida också? Haha ge mig fler timmar på dygnet snälla!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar