Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 15 april 2014

Njuta...

MANOLITO f 2002 e. okänd holländsk korsning 147.3cm




Vi börjar känna vår nya ponny Manolito lite grann. Vi har tur som har fått möjlighet att stalla upp honom i vårt stall nu. Han verkar trivas bra hos oss och vi gillar honom skarpt. Det mesta flyter på men det märks trots allt att han är ny in i flocken. Ihop släppet gick väl över förväntan och bortsett från att han var lite otålig och nervig när vi ledde upp till hagen så visade Kebbis snabbt hur saker fungerar och vem som bestämmer. Manolito är en klok och lågrangad ponny som snällt går undan så allt han råkat ut för är ett litet sår på halsen, som mycket väl kan vara från lek med farbror Ketil och ett trasigt täcke.

        Manolito och Ketil
         
       Fabian och Manolito 

Nattis har ju ridit honom en hel del gånger redan innan han kom och det är så klart hon som paxat första ridningarna här med. Igår red jag och det är verkligen så att jag måste jobba mycket för att få till det hela. Sadlarna är nämligen minst ett nummer för små för min rumpa så jag sitter lite konstigt. Att rumpan dessutom är van vid att sitta brett som i en länsfåtölj gör det ju inte lättare. Men jag ska träna jag lovar för de där stegen när han slappnar av och går fint är en helt ny upplevelse efter tre års kämpande med "motvalskärring" ponnyn Fabian. Nu ska jag inte säga något illa om Fabian  men efter att äntligen ha fått rida lite på min ponny börjar jag gilla Manolito liiite mer...




För att ha varit hos oss så kort tid verkar han ganska trygg och lugn men skenat kan ju bedra. Vår plan var ju från början att bygga upp förtroendet med NH-träning och skogspromenader ett par veckor men så blir det inte fullt ut i varje fall för redan i morgon vill Nattis ta med honom på hoppträning och eftersom lastningen gick bra hoppas vi på att han är så där lättlastad även med oss. Och varför inte? Ponnyn är ju tävlingsvan så åka till nya platser borde inte störa honom så mycket. Vi får se....Konditionen är det i varje fall inget fel på och så länge som det inte blåser eller hoppar harar i paddocken eller blåser löv framför hovarna verkar han trygg och fin. Vi får se hur det utvecklas helt enkelt för blåst verkar göra honom nervös visar det sig. Fast som sagt det är första dagarna fortfarande så om ett par veckor har han nog landat även i stormigt väder...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar